בשל הפינוי

הנח"ל החרדי עוזב את אזור עמונה

גדוד הנח"ל החרדי יעבור בימים הקרובים מאזור עמונה כדי שחייליו לא יהיו חלק מכוח הפינוי הצפוי ביישוב בעוד פחות מחודש. את הפינוי צפויים לעשות יס"מ ומשטרה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילי נצח יהודה בכותל (צילום: הלל מאיר)

גדוד הנחל החרדי, נצח יהודה, שהוצב בחודשים האחרונים בעפרה קיבל הוראה להתכונן לעזיבה מידית של המוצב ולמעבר לגזרה אחרת. זאת למרות שהתאריך המקורי שבו היו אמורים אנשי הנח"ל החרדי לעזוב את עפרה הוא ה-14 בדצמבר, הסיבה למעבר היא פינוי עמונה שיתבצע בידי כוחות אחרים.

תחילה קיבלו חיילי הגדוד הודעה כי במקום הנח"ל החרדי יוצבו בעפרה כוחות אחרים, כפי הנראה מחטיבת גולני וכוחות יס"מ, שאמורים להיות מופעלים במהלך פינוי עמונה, כך דווח ב-nrg. "המפקדים קיבלו הודעה על כך בסוף השבוע האחרון, ולפי מידע לא סופי שהגיע אלי, כנראה שההחלפה תתבצע עוד היום עד הלילה", נאמר אם כי בינתיים ההחלפה נדחתה.

גורם נוסף בגדוד אמר: "קיבלנו הוראה בסוף השבוע להתכונן לעזיבה מיידית ומי יודע אם זה יהיה היום או בעוד שלושה שבועות. זה היה אמור להישמר ממש בסוד וברגע שזה מתחיל להתגלגל זה מכניס את המפקדים ללחץ".

על פי ההערכות הדבר מעיד על הכנות מעשיות לפינוי עמונה משום שבפיקוד מרכז מעדיפים שגדוד הנח"ל החרדי לא יהיה מעורב בפינוי, כיוון שמדובר בפעולה מבצעית שנתפסת בעיני מרבית חייליו כמעשה פסול. בנוסף, בשבועות האחרונים קיימו כוחות מג"ב ומפקדים מדרגים שונים סיורי הכנה באזור עמונה.

כפי שפורסם היום, במשטרה רוצים להימנע ככל הניתן מתמונות קשות של עימותים עם המתנחלים כפי שנצרבו בתודעה הציבורית בפינוי עמונה הקודם ב-2006, אז נפצעו רבים מהסוסים המשטרתיים והתמונות מהפינוי ההוא מככבות כל פעם בקמפיינים נגד אלימות המשטרה.

על פי הדיווח ב'וואלה' השבוע תערוך המשטרה את תרגיל המפקדה המשימתית הרביעית שאמורה להשתתף בפינוי, ובכך תשלים המשטרה את אימון ארבע המפקדות המשימתיות הכוללות יותר מ-1,300 שוטרים ולוחמי מג"ב. צה"ל יהיה הגוף האחראי על פינוי עמונה ומחוז ש"י של המשטרה יהיה זה שיערוך אותו. על פי עיקרי פקודת המבצע, הפינוי ייעשה על ידי שלושה מעגלי כוחות.

מפקד המעגל הראשון והפנימי יהיה מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת. תחת פיקודו, יפעלו בתוך היישוב עמונה לפחות שתי מפקדות משימתיות שיורכבו משוטרים כחולים. מדובר בשוטרי סיור בלשים וחוקרים, שיגיעו כולם למשימה לבושים במדים ללא נשק וללא אלות. לצדם יפעלו כוחות של לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות שאמורים להעניק מעטפת פנימית לכוחות אם יתרחשו אירועי קיצון.

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מפקד המעגל השני יהיה מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי. במעגל זה שייסוב סביב המאחז יתפרסו כוחות המפקדות המשימתיות של מג"ב. תפקידם יהיה לבודד את היישוב כדי לאפשר את פעילות הכוחות בתוכו. במעגל השלישי והמרוחק מהיישוב יתפרס הכוח שיורכב כולו מחיילי צה"ל, תחת פיקודם של קציני האוגדה. תפקיד הכוח יהיה לבודד את עמונה ולמנוע הגעה של מפגינים וגורמים מבחוץ שיבקשו למנוע את הפינוי.

בימים האחרונים נערכו בבסיס מג"ב ובמתקני צה"ל שבמרכז הארץ תרגילי אימון המפקדות. מפקד מג"ב והמטה שלו היו אמונים על ההכשרות ובניין הכוח של כלל הכוחות המשטרתיים המשתתפים בפינוי. גורם במשטרה סיפר כי במסגרת האימונים עברו השוטרים תרגולות בצוותים בטיפול בהפרות סדר, בתפיסת חשודים או מפונים.

על פי התרגולת, כל אדם מפונה או מפר סדר יטופל על ידי ארבעה שוטרים. באימונים התנסו השוטרים באחיזות כך שכל שוטר תופס את אחד מגפיו של האיש והוא פונה בשכיבה כששני שוטרים אוחזים ברגליים ושניים אחרים בידיו מאחור. "לצד התרגולת עברו השוטרים גם שיחות באשר למשימה", אמר הגורם. "כל השוטרים מבינים את המשימה, מבינים את החלטת בית המשפט ולשמחתנו לא שמענו שום דיבור על סרבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר