חרם הפרסומות

בגלל פרסום ב'הפלס': יוזמה לחרם על חברת 'טעמן'

מודעה ב"הפלס" של חברת 'טעמן' עם לוגו של משרד הפרסום גל אורן, גררה בעקבותיה יוזמה של פעילים לחרם על החברה. ב'גל אורן' וב'טעמן' מכחישים כי שלחו את המודעה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפלס ולוגו 'טעמן' (צילום: ארכיון 'כיכר השבת', יח"צ)

בסוף השבוע האחרון פורסמה מודעת פרסומת בעיתון "הפלס" של חברת 'טעמן' עם לוגו של משרד הפרסום גל אורן.

המודעה המדוברת העלתה סימני שאלה בקרב רבים מהציבור הליטאי שמקפידים על שמירת החרם הפרסומי על העיתון ואכן הבוקר הגיעה תגובה מ"השטח" כאשר מטה מאבק מיוחד שהוקם הודיע על החרמת חברת 'טעמן'.

בהודעה ששוגרה לציבור נכתב כי "בהיות ונמשכים הניסיונות המחוצפים על ידי אינשי דלא מעלי לבעוט בהוראת רבותינו שליט"א שהורו נחרצות: 'שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא וק"ו שאין לפרסם אצלם כלל וכלל', ואותם עזי פנים מנסים בכל דרך לסייע ביד עוברי עבירה.

"וכעת חברת 'טעמן' בחרה לפרוץ גדר ולפרסם בעיתון פסול זה מודעת פרסום על שמן זית של חברתם. אנו, רבבות בני התורה מכריזים ואומרים: היה לא תהיה!!!".

ההודעה שהופצה

"אשר על כן", קוראים המארגנים, "כולנו ללא יוצא מן הכלל, מחרימים בחרם גמור את כלל מוצרי חברת טעמן באשר הם ונעדיף לצרוך מוצר של כל חברה מתחרה. ובפרט עתה, מחרימים אנו בחרם גמור את כל סוגי שמן זית טעמן. לבל יהין שום בן תורה אשר נשמע לציוויים של רבותינו שליט"א לצרוך מוצר זה".

המארגנים פונים גם למנהלי המוסדות בקריאה להעדיף "לצרוך כל מוצר תחליפי של חברה מתחרה ובלבד שלא ליתן יד, רגל וסיוע למחללי שם שמים ברבים, ולקיים בזה ציווי רבותינו: 'שיש ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול שם שמים ותמיכתם בדבר הפסול הזה'".

היוזמה לחרם המדובר אינה מאורגנת על ידי גורמים רשמיים ב"דגל התורה" אלא מגיעה - לטענתם - "מהשטח" כאשר יש בציבור מי שזועמים על מה שנראה ככרסום בחרם.

מנגד בפרסום גל אורן מכחישים כל קשר למודעה המדוברת. אריה פרנקל אומר ל"כיכר השבת" כי לא הם פרסמו את המודעה. "אולי זו מודעה ישנה, אנחנו כבר מספר חודשים לא פרסמנו מודעות מטעמן", הוא מסביר.

גורמים בכירים בחברת טעמן אומרים הבוקר ל"כיכר השבת" כי המודעה לא נשלחה על ידם. במקביל טוענים שם כי ייעשה בירור, אולי גורם מסוים שלח את המודעה על דעתו ללא היוועצות בכולם.

גורמים בעיתון הפלס הגיבו בציטוט מהדברים שכתבו ביום שישי בעיתון: "לפעמים זה קורה. אחד מהמפרסמים ב'הפלס' נבהל מאיזה ילדון זב חוטם ששיגר לו מייל צעקני, ומכחיש נמרצות כי שלח אי פעם מודעת פרסום לעיתון הנפוץ והמשפיע ביותר בעולם התורה. אפשר להבין אותם. קשה לוותר על פלח צרכני ענק באמצעות פרסום ממוקד ואפקטיבי, אז הפתרון הוא לפרסם ולהכחיש בעת ובעונה אחת. מצד שני, נכון שמוזר קצת להכחיש פרסום שיצא ממחלקת השיווק שלך ואושר למשלוח לעתון לאחר עימוד ועיצוב. אבל מצד שני, כך יוצאים ידי חובת כולם.

"גזרו ושמרו. כל הפרסומות המודפסות בגליונות הקודמים והבאים, לא היו ולא יהיו. הן פשוט לא קיימות. מוכחשות הן למפרע. די עם כאבי הלב ותחושות הזעם למראה מפרסם נוסף שהבין כי אין תחליף לעוצמת הפרסום ב'הפלס'. תירגעו, הנה לפניכם הודעה והודאה כי הכל מוכחש לחלוטין. לא ראיתם כלום. אין גזירת גיוס ואין מודעות בהפלס".

כך או כך נדמה כי החרם כמו גם הפרסום ב'הפלס' ימשיך להעסיק את הציבור החרדי עוד רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר