מהפכת השקיות

לקראת החוק החדש: השקית תינתן בחינם, בהתאם להיקף הקנייה, למשך כשבועיים

כידוע, שקיות הניילון גורמות לנזק סביבתי רב, וברחבי אירופה נעשו מאמצים רבים, שהוכיחו את עצמן, כדי להפחית את השימוש בהן. הפרטים המלאים על החוק שרלוונטי לקונים כבר בקרוב (צרכנות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שקיות (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בתחילת החודש הבא, ב-1 לינואר 2017, יוצאת לדרכה מהפכת השקיות: רשתות המזון יספקו את השקיות רק תמורת תשלום, כדי שיצומצמו היקפי השימוש בשקיות הניילון שגורמות לנזק סביבתי רב. החוק אושר כבר לפני כתשעה חודשים, רק שתחולתו תכנס לתוקפה בתחילת השנה הלועזית הקרובה.

בשורה של מדינות באירופה כבר הוטמעו כך הרגלי הצריכה של שימוש בסלי קנייה רב-פעמיים, שזו מטרת החוק הישראלי הנוכחי, במדינה בה משתמשים בכל שנה ב-2.2 מיליארד 'שקיות גופיה' (חד פעמיות) שהופכות עם הזמן לפסולת מזהמת. בעוד הממוצע האירופאי עומד על 200 שקיות לנפש בממוצע - בישראל עומד ממוצע זה על 350-400 שקיות.

כעת, לקראת כניסת החוק לתוקפו, יוצא המשרד להגנת הסביבה בקמפיין גדול, המזמין את הרשתות הגדולות לקבל תמיכה כספית עבור חלוקת סלים חד-פעמיים. הכוונה היא לתמיכה של 1.5 שקל לכל סל שיחולק, ו-1.60 שקל לסל שיירכש מחברה ישראלית. החלוקה תעשה לפי היקף הקנייה, בתקופת זמן מוגבלת: במשך כשבועיים, בין 19.12.16 ל-31.12.16, לקוח שירכוש בסכום של 100 שקל ומעלה, יקבל סל חינם, ובסכום של 250 עד 400 שקל יקבל שני סלים.

חוק השקיות מחריג עדיין את רשתות הפארם, ומתייחס ל-20 רשתות השיווק הגדולות כפי שהן מוגדרות בחוק המזון.

מענין לציין, כי באירלנד היו היקפי הצריכה לפני יישום החוק די זהים לאלה שבישראל, והיום ממוצע הצריכה במדינה עומד על 21 שקיות לנפש בשנה - כשכל שקית עולה לא פחות מ-15 סנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר