פידל, למנוחות

אפרו של העריץ הנערץ הובל בטקס המוני

תחת שמש טרופית קופחת, צבאו רבבות רבבות מאזרחי קובה על מסלול הלוייתו של פידל קסטרו שמת בשבוע שעבר בגיל 90, מי שהיה לשליט יחיד במדינה אותה הפך ליחידה במינה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההמונים מבכים ונפרדים (תמונות: cristiano barni / Shutterstock)

מאות אלפי קובנים הצטופפו אתמול (שבת) בעיר השנייה בגודלה במדינה, סנטיאגו דה קובה, לכבוד העצרת שחתמה את תשעת ימי האבל שהוכרזו על פידל קסטרו, השליט לשעבר, שמת בגיל 90. מנהיגים רבים ממרכז ודרום אמריקה השתתפו בעצרת ההמונית בה הובל האפר של גופתו שנשרפה.

הנשיא המכהן ראול קסטרו, אחיו הצעיר של המנוח, נשבע להנציח את מורשתו של פידל. הוא הוסיף, כי יאסור לקרוא לאתרים ומוסדות ציבוריים על שמו של פידל, כפי שביקש לפני מותו, כדי למנוע יצירת פולחן אישיות.

אפרו הובל, בליווי שיירה צבאית, למסע בן אלף קילומטרים במסלול שכולו היה חשוף לשמש טרופית קופחת. רבבות צבאו על הגשרים במסע הלוויה, תלו שלטים בפתחי בתיהם וריססו כתובות גרפיטי לזכרו של השליט. מוזיקאים ניגנו ברחובות במשך הלילה כדי לשמור על ערנות המתאבלים באתרי הזיכרון במדינה שאליהם הגיע אפרו של קסטרו.

האפר, בארון

נשיאה הנוכחי של בוליביה ונשיאה לשעבר של ברזיל, חבריו הקרובים של קסטרו, בלטו מבין המנהיגים המפורסמים שכיבדו את עצרת הזיכרון בנוכחותם. אחת המתאבלות, אלבה רודריגז בת ה-29 אמרה לכלי התקשורת, כי "קצת שמש לא תעצור אותנו מלהתאבל על המפקד שלנו בצורה שלה הוא ראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר