הסכם חוק ההסדרה

המתנחלים נגד בנט: "האחראים להחרבת עמונה - לא ינקו"

השר נפתלי בנט הסכים על פי הדיווחים לאישור חוק ההסדרה ללא הסעיף הנוגע ליישוב עמונה. "לא נעבור בשקט על החרבת עמונה" אומרים במטה המאבק, "כל האחראים לכך לא ינקו" (אקטואליה)

נפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן)

בהנהגת מתנחלי עמונה רותחים על הסיכום המסתמן בקואליציה לפיו חוק ההסדרה יאושר - בלי ההסכם הנוגע לעמונה. "החרבת עמונה לא תעבור בשקט - כל האחראים לכך לא ינקו. נהיה באלפינו להגן על בתינו. מי שיוותר על עמונה יוותר גם על עתיד ההתיישבות" אמרו במטה המאבק של הישוב.

מוקדם יותר דווח כי לאחר שבוע של פגישות מרתוניות התגבש הסכם לפיו חוק ההסדרה יעלה להצבעה במליאה כבר ביום רביעי ללא סעיף 7 הנוגע לפתרון משבר היישוב עמונה ושנוי במחלוקת. המתנחלים התעקשו על אישור הסעיף בכדי לעקוץ את פסיקת בג"צ שמחייבת לפנות את היישוב.

במקביל, הממשלה או הקבינט יאשרו פתרון להעתקת בתי מפונים מעמונה לחלקות סמוכות. בחלק מהמקרים, מדובר במבנים שיזוזו מטרים בודדים בלבד ובאחרים למרחק של עד מאות מטרים. כמו כן, המדינה תממן את עלויות הפינוי והבניה מחדש של הבתים.

העלות של הפרויקט נאמדת בכ-50 מיליון שקלים. ראשי המפלגות ממתינים כעת לאישור מהיועץ המשפטי לממשלה בכדי להביא את הסאגה לסיומה.

אולם כאמור, בקרב מטה המאבק של עמונה לא ממהרים לחגוג את ההסכם. "הציבור אינו טיפש. לא ניתן להחריב יישוב פורח, לגרש 200 ילדים מביתם, ועוד לקרוא לזה 'חבילת הטבות להתיישבות'. מנהיגות אמיתית נבחנת ברגע האמת".

עוד אמרו במטה המאבק: "מי שיוותר על עמונה סופו שיוותר גם על עפרה, נתיב האבות ועתיד ההתיישבות כולה. מי שנבהל מאיומי סרק פוליטיים לא יוכל לעמוד גם במבחנים האמיתיים. החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו. אנחנו נהיה כאן להגן על בתינו ולמחות על אזלת היד של הפוליטיקאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר