חבר פרלמנט הולנדי חשוד בקשרים ביטחוניים עם ישראל

נציג הימין בהולנד וילדרס הנחשב לאויב המוסלמים נחקר בחשד כי קיים קשרים עם גורמי ביטחון ישראלים, וילדרס נחשב למרות היותו איש ימין קיצוני לידיד ישראל(חדשות, בעולם)

חירט וילדרס (צילום: שאטרסטוק)

ראש מפלגת הימין בהולנד הימין PVV (המפלגה למען החירות) נחקר לאחרונה על ידי שירות המודיעין ההולנדי בחשד שקיים קשרים עם גורמים ביטחוניים בישראל, מערך השירות החשאי ההולנדי עקב אחר וילדרס בשנים 2010-2009 ובמערכת הביטחון ההולנדית חוששים כי לקשריו לכאורה עם ישראל תהיה השפעה על נאמנותו להולנד.

בכלי תקשורת מקומיים בהולנד טוענים כי וילדרס קיים קשרים עם האלוף במילואים עמוס גלעד, כיום ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, ואף ביקר אותו בישראל בשנת 2008, ווילדרס מחזיק בקשרים עם בכירים נוספים בישראל ואף כך לטענת כלי תקשורת מקומיים נראה פוקד פעמים רבות את השגרירות הישראלית בהאג.

חברו של וילדרס למפלגה גידי מרקוסזוור אולץ להתפטר מתפקידו לאחר שנטען כי קיים קשרים ביטחוניים עם ארגון ביון זר ועל פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים אותו ארגון ביון הוא המוסד הישראלי, אף גורם רשמי בהולנד לא אישר את הדברים.

גורמים בקהילה היהודית בהולנד אומרים כי לאחרונה צינן וילדרס את קשריו עם היהודים.

בעבר נפתחה חקירה נגד וילדרס לאחר נאום במהלכו שאל את הקהל "האם אתם רוצים יותר מרוקאים בעיר הזו, ובהולנד בכלל?". הקהל ענה: "פחות, פחות, פחות!". וילדרס השיב: "נטפל בזה".

הנאום עורר סערה בהולנד וכמה חברי מפלגתו נאלצו להתפטר מתפקידם, וילדרס אמר אז כי הוא אינו מתחרט על דבריו, משום שלטענתו לא הפר את החוק נגד גזענות. "אין בכוונתי להתנצל בפני איש", הצהיר, "דיברתי אמת".

למרות אמירותיו וילדרס עדיין נחשב לאחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בהולנד.

וילדרס בא לישראל במהלך מבצע "צוק איתן". ובראיונות לכלי תקשורת ישראלים אמר כי הוא אוהד מושבע של ישראל "התרבות שלנו טובה מתרבות האיסלאם. זה אפילו לא ניגוד תרבויות אלא ניגוד בין ברבריות לנאורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר