יותר מ-12 שעות של היעדרות

דאגה רבה בירושלים: חשש לחייו של הילד יעקב דב בן ה-6

מאות מתנדבים, שוטרים ואנשי יחידות החילוץ, עמלו במשך הלילה, בקור הירושלמי, לחפש אחר הילד יעקב דב שרוט בן ה-6, והבוקר חושש הגבר לחייו. אבי מימרן: "מדהים לראות את ההתגייסות" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בכסלו תשע"ז | 05.12.16
הילד יעקב דב שרוט (צילום: דוברות המשטרה)

מאות מתנדבים, אנשי חסד, שוטרים ואנשי יחידות החילוץ, עמלו במשך כל הלילה (שני), בקור העז של ירושלים, עם 9 מעלות בלבד, לחיפוש הילד החרדי יעקב דב שרוט בן ה-6, אך הוא עדיין לא נמצא וגובר החשש לחייו.

תיאורו: שיער בצבע חום עם פאות, גוון עור בהיר, עיניים חומות כאשר עין שמאל סגורה מעט. כשנראה לאחרונה לבש ג'קט כחול ומכנסיים כהים.

שר הבריאות יעקב ליצמן נתן הבוקר הוראה לעובדי משרד הבריאות כי מי שרוצה יכול לצאת לעזור בחיפושים.

יעקב דב, נעדר מאז שעות הערב אמש, בסביבות השעה 18:00 בערב, שעה בה הוא חוזר עם אביו לביתם - בשכונת נווה יעקב בירושלים, ממוסד 'סולם' - ברחוב סורוצקין, בו הוא שוהה במהלך היום.

הילד נראה לאחרונה ברחוב שמואל ניימן בשכונת נווה יעקב, שם ירד עם אביו בתחנת האוטובוס, כאשר לפתע נעלם מעיניו.

יעקב דב סובל מאוטיזם ואינו מתקשר בצורה טובה עם הסביבה. על פי המשטרה, הילד אוהב לשהות בבתי כנסת, מחסנים ותחנות אוטובוס.

אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי', סיפר ל"כיכר השבת" על החיפושים הליליים בהם נטל חלק. "עוברים בית בית. מחסן. מקלט. גג חצר. פח אשפה. ארונות חשמל. מכוניות. מתחת למכוניות. חנויות. קופות חולים. בתי כנסת. דירות ריקות. גני שעשועים. מבני ציבור. מתקני עירייה. הגיחון. חברת חשמל. יער. ואדי. כביש היקפי, מאות מתנדבים, מאות שוטרים שוטרים ופרשים ועדיין אין קצה חוט".

"החשש שהוא בחוץ ועלול לקפוא", מסביר מימרן, "הוא אוטיסט. אין לו תחושה רגילה והוא לא מחפש מחסה. הוא כנראה חיפש אוכל אפילו בפחים… ומבחינתו להניח את הראש גם על גדר תיל או סלע. עברו על עשרות מצלמות, נהגי אוטובוסים תושאלו".

מימרן מוסיף ואומר כי "מדהים לראות את ההתגייסות של האנשים. לצד מאות המחפשים, רואים פה אברכים מביאים לחפ"ק סירי מרק. אוכל. שמיכות מהבתים ואומרים תהילים".

אל החיפושים הליליים הצטרפו גם סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, תושב השכונה, וכן חברי מועצת העיר ירושלים ישראל קלרמן ואברהם בצלאל.

בארגון זק"א מעדכנים כי "לאחר לילה של חיפושים, הילד עדיין לא נמצא. מדובר בילד אוטיסט ויש חשש כבד לחייו, דרושים מתנדבים רבים לחיפוש, החפ"ק ברחוב זוין 19 בשכונת נוה יעקב. מי שיכול להגיע שיצור קשר עם בנצי אוירינג".

מיחידת חילוץ מגילות מחוז ש"י נמסר הבוקר כי כ-20 מחלצים מהיחידה השתתפו עד אור ראשון בניסיונות האיתור של הילד בן ה-6 בשוכנת נוה יעקב - לצערנו ללא ממצאים. "המתנדבים סרקו שטחים פתוחים ונקודות קשות להגעה כאשר במקביל צוות איתור הנעדרים עבד על מציאת כיוונים חדשים לחיפושים. בשעה הקרובה יצטרפו למאמצי האיתור גם מתנדבים מיחל"צ עציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר