הסוף לשמועות

אבו מאזן מצא את האשם במות יאסר ערפאת, וזו לא ישראל

על פי המסמך שיצא תחת ידי הוועדה הרשמית שמינה אבו מאזן, מקורבו לשעבר של המנהיג הפלסטיני המיתולוגי הוא שרצח אותו באמצעות תרופות מורעלות שסיפק לו בבית החולים (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
ערפאת. עדיין נערץ (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)

לאחר שנים בהן הפנתה הרשות הפלסטינית אצבע מאשימה כלפי ישראל באשר לנסיבות מותו של יאסר ערפאת, נחשפו אמש (ראשון) מסמכים רשמיים מועדת החקירה הרשמית. האשם לכאורה, הוא איש האופוזיציה הפלסטינית ושנוא נפשו של אבו מאזן - מוחמד דחלאן.

כבר לפני מספר שבועות הודיעו הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ומקורביו, כי בועידה השביעית של אש"ף ייחשפו פרטים חדשים בנוגע למותו של יאסר ערפאת. "הפרטים שנאספו על ידי ועדת חקירה בלתי תלויה, ישפכו אור על נסיבות מותו ואף יזעזעו את הציבור הפלסטיני", הבטיחו המקורבים.

מהמסמך שהופץ לצירי הועידה עולה, כי האשם במותו של המנהיג המיתולוגי הפלסטיני, הוא מי שהיה מקורבו דאז מוחמד דחלאן. על פי המסמך, דחלאן דאג להרעיל את ערפאת באמצעות תרופות מורעלות שסופקו לו בבית החולים בפאריס. כידוע, גם כאשר היה ערפאת חולה ותשוש, הוא היה בטוח שהמוסד רודף אותו ועל כן היה מוכן לקבל תרופות רק ממשלחת זרה עליה סמך. אך מתברר, כי מי שסיפק את התרופות המורעלות היה דחלאן.

על פי הנאמר במסמך, ועדת החקירה בדקה את מעורבותו של דחלאן בשלל נושאים הקשורים לעברו הציבורי, ומצאה כי הוא תכנן הפיכה צבאית כנגד יו"ר הרשות הנוכחי אבו מאזן, בין היתר על ידי הפעלת קושרים במנגנוני הביטחון הפלסטינים. כמו כן מצאה הועדה, כי דחלאן תכנן את ההפיכה בה תפס חמאס את השלטון בעזה לאחר נסיגת ישראל.

כבר כמה שנים שמוחמד דחלאן מואשם על ידי אבו מאזן ואנשיו במעשי שחיתות כלכלית ובשיתוף פעולה מודיעיני וצבאי עם ישראל. בגלל אישומים אלו גולה דחלאן בארצות ערב, ובאם יחזור לרשות הוא צפוי לעמוד לדין. דחלאן ואנשיו טוענים, כי אבו מאזן רודף אותו בגלל הפופולריות ממנה הוא נהנה בשכבות הנמוכות ובמחנות הפליטים ברשות הפלסטינית. כמו כן, טוען דחלאן, כי הוא היחיד שיכול לאחד את הפלסטינים ולנצח בבחירות חופשיות - אותן מסרב אבו מאזן לקיים מזה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר