שפעת העופות חוזרת

סגר הוטל בדרום; מאות עופות מושמדים

עוד ועוד מוקדים של לולי תרנגולים מתגלים כנגועים בנגיף 'שפעת העופות'. הוטל סגר באופן מיידי, ברדיוס של 15 ק"מ, כדי למנוע התפשטות הנגיף. מאות העופות מושמדים כעת (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בכסלו תשע"ז | 05.12.16
אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

סגר הוטל, החל מאמש (ראשון), על אזור בדרום שסביב קיבוץ עין צורים, ברדיוס של 15 קילומטרים - והכל בשל התפרצות מחודשת של שפעת העופות בארבעה לולים בקיבוץ הדרומי. צוותים של משרד החקלאות נמצאים בשטח.

היום בצהרים, התגלה נגיף שפעת העופות גם בלולים בישוב באר טוביה ובקיבוץ רבדים בדרום, ופקחי משרד החקלאות עורכים בדיקות ברדיוס של 10 ק"מ ממוקד גילויו.

בימים האחרונים ערכו בשירות הווטרינרי מספר בדיקות בלולי קיבוץ עין צורים, ובעקבותיהן הם קבעו שאכן מדובר בשפעת העופות. מוקד ההתפרצות, כך התברר, הוא בשלושה לולים בקיבוץ. במסגרת הטיפול שהחל היום, מושמדים כל העופות בלולים הנגועים בשפעת זו.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה לידיעה שפורסמה בחדשות 2: "מדובר בארבעה לולים של תרנגולי הודו לפיטום שלא שווקו. על כן, במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים, אולם יש להקפיד ולצרוך מוצרים אלו במקומות מסודרים ולאחר שבושלו כיאות".

"בהתאם לנוהל שפעת העולמי המבוצע גם בישראל, העופות הנגועים יומתו ויוטמנו כדי למנוע התפשטות המחלה", נאמר עוד בהודעה. "צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר נמצאים בשטח וביצעו הסגר לתנועת בעלי חיים במקום".

זאת ועוד, "על פי המידע שמצוי בידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כרגע קיימת שפעת עופות גם באירופה, במדינות: גרמניה, שוויץ, דנמרק, הונגריה ואוסטריה. לא מן הנמנע שציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ישראל מאירופה דרומה הביאו את המחלה גם לישראל. המשרד במקביל החל בתחקיר אפידמיולוגי על מנת להתחקות אחר מקור המחלה, בינתיים, מומלץ להכניס את בעלי הכנף למבנים סגורים, בעיקר בתקופה זו, כדי למנוע מגע בינם לבין הציפורים הנודדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר