סערת הפרסום בהפלס

המסר המאיים של ראשי הוועד: 'לא נהסס להרחיב המאבק'

הפרסום של 'טעמן' ב'הפלס' ממשיך לעורר סערה בציבור הליטאי. כעת, מצטרפים למאבק גם ראשי 'הוועד למען כבוד רבותינו' שמאיימים בהרחבת החרם ומזהירים את המשת"פים והיח"צנים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
'טעמן' והמסר של מטה המאבק (צילום: יח"צ)

הפרסום בסוף השבוע של חברת 'טעמן' בעיתון 'הפלס' עורר סערה וכפי שפורסם אמש (ראשון) ב"כיכר השבת" יצאו עסקנים בציבור הליטאי במחאה עממית ואיימו בחרם על החברה.

כעת חושף "כיכר השבת" כי המחאה עולה שלב והופכת לרשמית יותר כאשר במייל ששוגר על ידי מטה המאבק נכתב כי הרב אליהו פרויליך, יו''ר הוועד למען כבוד רבותינו ומנהל המטה הציבורי, מזהיר כי החרם על מוצרי חברת טעמן ושמן הזית של החברה יורחב בכל ריכוזי המגזר החרדי.

במייל המפורט שיועד "לבני הישיבות, ולכל החרדים לדבר ה' ההולכים לאור רבותינו גדולי ומאורי הדור שליט''א", נכתב כי לפני שנה הוקם המטה להיאבק "בהסתה ובהטרדות", עקב "ניסיונות מושחתים" לפרוץ את החרם על "אותו עיתון רעל של הכת המורדת בהנהגת התורה".

בוועד למען כבוד רבותינו מגדירים את המאבק כ"הצלחה מיוחדת", ומציינם כי "כל בעלי האינטרסים והעניין שההינו להמיר את חובת הציות והנאמנות להנהגת התורה וגדולי התורה, בעד בצע כסף, חזרו בהם מכוונתם. וזאת, רגע לפני שעמדו להיווכח בנזק האדיר המתגלגל לפתחם, מצד רבבות משפחות עולם התורה, העומד כחומה בצורה להגן ולהילחם בעד כבוד התורה והנהגתה".

"המסר הציבורי התקיף והחד משמעי נצרב למשך זמן רב בתודעת המשת''פים והיחצ''נים למיניהם, בעלי עסקים וחברות פרסום שכספם אלוהיהם", נכתב, "אולם ה''בעל דבר'' אינו נח, וחוזר להסית את אלו או אחרים, לנסות שוב לגרוף קופה על ידי סיוע לעיתון המסית והמדיח, ששם לו למטרה לעקור את הנהגת התורה וכבוד התורה, בארשת של קנאת ה'. שוב אנו נתקלים, בחברות כאלו ואחרות (אמנם שוליות או בחשיבות משנית בלבד) מועטות ביותר, המתפתות לסייעני העיתון שמבפנים ומבחוץ, ומוכנות לנסות לפרוץ גדר".

יו"ר הוועד מזכיר מאפיה שפרסומה הופיע בעיתון "הפלס" ומיהרה להודיע שהדבר נעשה ללא הסכמתה, ובשלב זה עובר לדבר על הפרסום של חברת 'טעמן'. "בימים האחרונים הופיע למרבה הצער, פרסום של חברת מזון גדולה המתמקדת במוצרי מהדרין. תגובתה המתחמקת והמתהפכת של החברה על הפרסום הנלוז הזה, מעלה חששות כבדים לכך ששוב מהין מישהו חסר אחריות להרוס מחדש את המרקם הבריא של היהדות החרדית", כותבים ראשי מטה המאבק, "תגובת עסקני ומנהלי המאבק לא איחרה והתארגן כעת חרם על חברה זו ובפרט על שמן הזית, שהיא מוכרת למגזר החרדי בחודש זה חודש החנוכה".

ראש מטה המאבק מאשים "משת''פים ויחצ''נים למיניהם", שלטענתו "החלו להזין את הציבור בדיסאינפורמציה והודעות מטעות, המסירות את האחריות מעל כתפי הנהלת חברת המזון, ומגלגלת אותו על חנווני בעל רשת חנויות מכולת שאמנם ידוע במלחמתו למען כת ההסתה, אך מעורבותו העצמאית בפרסום האחרון אינה רלוונטית, ובכל מקרה אינה מסירה את האחריות מעל כתפי חברת המזון".

"חברה המתיימרת לשווק לציבור טעם טוב, ובפועל כעת, משאירה בפיו טעם רע ומר מה גם שתגובת החברה מגלה כי כפיה רחוקות מניקיון. ועל החברה לדעת כי חרם צרכנים מקיף יפקח את עיניה כי כבוד התורה לא יהיה למרמס", מאיימים במטה המאבק. "נחזור ונזהיר, כי לא נהסס להרחיב את המאבק הציבורי באופן נחרץ, שיכלול את כל שכבות היהדות החרדית, עולם התורה האשכנזי והספרדי ועולם החסידות כולו, הסובל כולו מתעתועי כת ההסתה".

"במקביל, לא נהסס לחשוף את המידע הנפיץ שבידינו המושיט אצבע מאשימה למשת''פים ויחצ''נים, המוכרים נשמתם עבור בצע כסף. לכל אלו שלוחה הודעתנו. ראו הוזהרתם. עולם התורה לא יתן לחיו וגוו, למכים הרומסים את כבוד התורה והנהגתה, ויכה בכיסם מכה אנושה את הפורצים פרצות בחומת השמירה נגד ההסתה והמרד", מזהירים ראשי מטה המאבק.

בפרסום גל אורן הכחישו אמש כל קשר למודעה המדוברת. אריה פרנקל אמר ל"כיכר השבת" כי לא הם פרסמו את המודעה. "אולי זו מודעה ישנה, אנחנו כבר מספר חודשים לא פרסמנו מודעות מטעמן", הוא מסביר.

גורמים בכירים בחברת טעמן אמרו אמש ל"כיכר השבת" כי המודעה לא נשלחה על ידם. במקביל טוענים שם כי ייעשה בירור, אולי גורם מסוים שלח את המודעה על דעתו ללא היוועצות בכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר