מיזם השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוסים לא יורחב

חוסר תקציב - זוהי הסיבה בגינה נתקע מיזם השילוטים האלקטרוניים בתחנות ההסעה הרבות בהן ממתינים הנוסעים הרבים לאוטובוסים המיוחלים שיביאום אל מחוז חפצם (חדשות, תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תחנה ללא שילוט. סבל מיותר (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

המיזם הבומבסטי של משרד התחבורה, שנועד למקסם את יעילות התחבורה הציבורית בישראל לרווחת האזרחים הרבים המשתמשים בה, צועד לקראת כישלון אפשרי. כבר הוצמד לו שם, 'מנב"א' (מידע לנוסע בזמן אמת), אך הבעיה העיקרית איתו כעת הוא היעדר תקציב להרחבת פעילותו.

זה כבר הוגדר בפי רבים כ-waze של מערך התחבורה הציבורית: שלט אלקטרוני המוצב בתחנות ההסעה ש"מנבא" את זמני ההגעה =המדויקים של האוטובוס המבוקש לתחנה הרלוונטית, כך, בהתאם לקצב ומיקום התקדמות האוטובוס בכל רגע נתון לאורך מסלול הקו, מתעדכנים הזמנים בזמן אמת, לרווחת הנוסעים.

עד היום, מתחילת הפעלתו של המיזם, הותקנו כבר 4,100 שילוטים שכאלו ליד תחנות האוטובוסים. על פי הדיווח ב'גלובס',עוד 1,300 שלטים תוכננו להתקנה במהלך השנה הבאה, 2017, והתקציב שנשאר מספיק רק ל-1,600 נוספים - כך שבסך הכל יוצבו 7,000 שלטים אלקטרוניים בסופו של דבר.

אלא שמספר תחנות האוטובוס ברחבי ישראל עומד על 27 אלף. עלות התקנה כוללת, בכל רחבי המדינה, לא תוקצבה משום מה וחסרים כעת 50 מיליון שקלים כדי לממשה.

המתווה עליו הוחלט, לפיכך, הוא הצבתם של השלטים בעיקר במרכזי הערים, מה שמונע את ההקלה שהם גורמים דווקא ממי שזקוק להם ביותר: אדם בודד שניצב על אם הדרך בתחנה זניחה כלשהי, שלא יכול לדעת בקלות כמה זמן נותר לו עד שיגיע למקום האוטובוס המיוחל לו הוא ממתין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר