הרפורמים מרוצים

כתיבת מאמר שתמך ב'תג מחיר' תוביל לכתב אישום

זה לא ה'סיבוב' הראשון של הרב יוסף אליצור מול רשויות החוק, כמי שנטל חלק בחיבור הספר השערורייתי 'תורת המלך'. כעת נשקלת בחיוב העמדתו לדין בגין מאמר גבולי שפרסם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב יוסף אליצור. ארכיון (צילום: Roni Schutzer/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט היום (שני) על העמדתו לדין בגין פרסומים המסיתים לאלימות, של הרב יוסף אליצור, ממחברי הספר 'תורת המלך' שכבר עמד במוקד סערה משפטית עם מחברו הנוסף, הרב יצחק שפירא.

חומר הראיות בתיק הנוכחי נעוץ בשני מאמרים שפרסם לפני שלוש שנים וחצי, בהם הסית החשוד לפעולות אלימות נגד ערבים - לפי היועמ"ש. הודעתו של מנדלבליט באה כתשובה לפניה בנדון של 'המרכז הרפורמי לדת ומדינה'.

לפני חמש שנים הפרשה החלה, עת החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה בשל חיבור הספר 'תורת המלך', נגד הרבנים אליצור ושפירא, עקב היעדר ראיות מספקות להעמדה לדין בגין עבירות הסתה לאלימות או גזענות.

היועץ המשפטי לממשלה הקודם יהודה וינשטיין כתב אז: "הפרסום אמנם כולל תכנים קשים שיש בהם לכאורה כדי לענות על הגדרת "גזענות" שבחוק, אולם אין להתעלם מהעובדה כי מדובר בציטוט ובדיון במקורות הלכתיים במתכונת של 'בירור הלכתי'", נימק.

בעקבות כך בוצעה הפניה הנוספת, בגין המאמרים שצוינו בהם הובעה הערכה לפורעי 'תג מחיר' - והיום הגיעה התשובה המדוברת ממנדלבליט, היועץ המשפטי הנוכחי - לשמחתם המופגנת של הרפורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר