דיאטנים: לטבעוניים יש סיכוי לחיות יותר מאחרים

נייר עמדה חדש שמפרסם איגוד הדיאטנים האמריקני, טוען כי תזונה טבעונית וצמחונית קשורה להפחתה בשכיחות מחלות לב, סוכרת, השמנה וסרטן. נייר העמדה קובע כי השיטה הטבעונית והצמחונית מתאימה החל מגיל ינקות ועד לזקנה (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נייר עמדה חדש שמפרסם איגוד הדיאטנים האמריקני, טוען כי תזונה טבעונית וצמחונית קשורה להפחתה בשכיחות מחלות לב, סוכרת, השמנה וסרטן. נייר העמדה קובע כי השיטה הטבעונית והצמחונית מתאימה החל מגיל ינקות ועד לזקנה.

איגוד הדיאטנים הסביר כי העובדה שהתזונה הטבעונית והצמחונית מלאה בפירות וירקות, קשורה לאריכות החיים של הנוהגים בה. כמו כן, צויינה העובדה שהטבעונים והצמחונים צורכים פחות ממתקים ושומנים רווים.

סייגה ונדנה שת', תזונאית מהאיגוד האמריקאי, אמרה כי "יש לשים לב לכך שרק משום שהמזון הצמחוני או הטבעוני מבוסס על צמחים, לא אומר שהוא בריא. כך למשל מוצרי מאפה, עוגיות, חטיפים ומזון מלוח עשויים להיות טבעוניים אך אינם בעלי ערך תזונתי גבוה".

מסמך ההנחיות של האיגוד ממליץ על דיאטה צמחונית וטבעונית מתוכננת ומאוזנת - שמכילה רכיבים חשובים כמו ברזל, אבץ, ויטמין B12, ויטמין D וסידן.

על פי הדיווח ב-ynet, איגוד הדיאטנים קובע כי לתזונה המכילה ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים "יש יתרונות בריאותיים למניעה של מחלות כרוניות וטיפול בהן".

מי שמאמץ תזונה טבעונית, כך על פי המסמך, הוא בעל סיכוי נמוך ב-62% לחלות בסוכרת ו-35% בסרטן הערמונית, זאת ביחס למי שלא מאמץ תזונה שכזאת. גם הסיכוי של אדם טבעוני לעבור התקף לב נמוך ב-33% מאנשים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר