פרשת הירי בביתוניא לקראת סיום

פרשת הירי בביתוניא לקראת סיום, שנים לאחר שפורסם סרטון של לוחם מג"ב שירה כדור חי לעבר מפגין פלשתיני שהביא למותו וגרם לסערה בעולם, בקרוב כתב אישום מרוכך נגד הלוחם (צבא)

ארכיון (צילום: פלאש90)

המצלמה לא כבתה מלצלם את אלאור אזריה נסחב בבית הדין הצבאי ביפו כשעיניו טרוטות מעייפות וסיפור הירי מביתוניא זה שגרם בזמנו לסערה לא קטנה בעולם נראה על סף סיום.

נחזור ליום הנכבה בשנת 2014 הייתה זו עוד הפגנה די שגרתית במחסום ביתוניא עשרות צעירים פלשתינים יידו אבנים לעבר כוחות מג"ב שאבטחו את המחסום, לוחם מג"ב בן דרי שהיה מפקד כיתה במשמר הגבול פתח באש חיה לעבר אחד המפגינים והרג אותו, מתחקיר האירוע אז עלה כי בן דרי טען שירה כדור גומי לעבר הפלשתיני אך מבדיקה שנערכה בגופת הפלשתיני עלה כי הוא נורה באש חיה.

בימים אלה מגבשת הפרקליטות הסדר טיעון עם כתב אישום מרוכך ולפיו דרי יואשם בגרימת מוות ברשלנות ובכתב האישום יצויין כי למחסנית כדורי הגומי שלו השתרבב בטעות כדור חי.

בכתב האישום המקורי נטען כי מחומר הראיות עולה שבניגוד לגרסת הנאשם, שלפיה ביצע ירי כדורי גומי בהתאם להוראות שקיבל, הוא פעל באופן מכוון כאשר ירה ירי חי לעבר מרכז גופו של המנוח, כשהוא מתכוון לכל הפחות לגרום לחבלה חמורה תוך צפיית האפשרות של מותו וכשהוא פועל להסתרת מעשיו בזמן אמת.

כתב האישום תיאר את השתלשלות האירוע באותו יום בו נאמר כי הנאשם, יחד עם שישה לוחמים נוספים הוצבו בעמדה המשקיפה לעבר ציר מרכזי במטרה למנוע כניסת מפגינים לכיוון המחסום, הלוחם, נשא רובה סער M-16 שעליו מורכב רומה לירי גומי. הנאשם היה חמוש בכדורי גומי, ובמחסניות תחמיש הכוללות תרמילים 'חסרי קליע' המשמשים לירי כדורי גומי, כמו כן היו ברשותו מחסניות עם כדורים חיים. בשלב מסוים כך על פי כתב האישום המקורי הגיעו לאזור מפרי סדר שיידו אבנים לעבר העמדה, ובשלב שאינו ידוע במדויק הכניס הנאשם כדור חי למחסנית תחמיש, בכוונה לירותו לעבר מפירי הסדר. הנאשם השתמש במחסנית התחמיש כדי שלא יבחינו בכך שהוא מבצע ירי חי ולא ירי גומי וכיוון את נשקו לעבר מרכז גופו של המנוח, וירה לעברו קליע חי במטרה לגרום לו חבלה חמורה, תוך שהוא צופה את האפשרות שיגרום למותו.

הנאשם פגע במנוח באזור החזה והמנוח התמוטט במקום" כך מתואר בכתב האישום המקורי שירוכך כאמור ולוחם המג"ב בן דרי יואשם בהריגה בלבד ולא ברצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר