המביט לארץ ותרעד

15 שנה של רעידות אדמה בסרטון אחד • צפו

סרטון מרהיב אך מדאיג שפורסם השבוע מראה את כל רעידות האדמה שאירעו ב-15 שנים האחרונות באמצעות אורות על פני כדור הארץ. המספר הרב יפתיע אתכם מאד. צפו (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרכז NOAA)

רעידת אדמה נתפסת אצלנו כאירוע נדיר, אך האמת היא שהיא קורה לעתים הרבה יותר תכופות אם כי בעוצמות נמוכות יחסית. סרטון אנימציה חדש שפורסם בסוף השבוע האחרון על ידי מרכז מחקר אמריקאי, מרכז 15 שנים של רעידות אדמה מסביב לעולם ומדובר בהרבה מאד מאלה.

הסרטון מרכז וממפה נתונים של NOAA - המרכז הלאומי לחקר ימי ואטמוספרי בארצות הברית, והוא כולל את רעידות האדמה שהתרחשו בכל העולם החל מה-1 בינואר, 2001 ועד ליום האחרון של דצמבר, שנת 2015. רעידות האדמה מופיעות על המפה ככתמים עגולים בגדלים שונים - כאשר הגודל מבטא את עוצמת הרעש ואילו הצבעים השונים מבטאים את העומק שנמדד.

כל שנייה שחולפת בסרטון, שאורכו קצת יותר משלוש דקות, מייצגת 30 ימים במציאות, ובסוף הסרטון מתקבלת תמונה של כל הנקודות שבהן תועדו רעשי אדמה - יחד על המסך, בצבע אדום אחיד.

בעמוד הפייסבוק של NOAA נכתב כי הסרטון הזה מכיל כמה מרעידות האדמה הגדולות - שהובילו לאסונות קשים ברחבי העולם, וכן גם לאירועי צונאמי שגבו קורבנות, בהם גם רעידת האדמה ביפן בשנת 2011, שנמדדה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר והובילה לצונאמי שגבה את חייהם של 16,000 אנשים.

רעידות האדמה הקשות של השנה האחרונה עדיין לא מופיעות בסרטון שמוכיח שתרבות הסמוך שאפיינה בעבר את הבנייה בישראל אמורה להדאיג מאד את אלו שמבינים שרעידות אדמה קורות באופן יחסי לא מעט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר