איראן בלחץ

רוחאני: לא ניתן לטראמפ לקרוע את ההסכם

נשיא איראן הביע את חששו מפני בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב באמצעות איומים כי יימנע ממנו "לקורע לגזרים" את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות (חדשות בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האיראנים משדרים לחץ בשל התנהלותו ודבריו של הנשיא האמריקאי הנבחר, דונלד טראמפ הידוע בעמדותיו הקשוחות מול איראן והתנגדותו החריפה להסכם הגרעין שנחתם עימה.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי ארצו לא תאפשר לנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, "לקרוע לגזרים" את הסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות.

רוחאני אמר בנאום שנשא באוניברסיטת טהראן, ושודר בטלוויזיה הממלכתית: "טראמפ רוצה לעשות הרבה דברים, אבל אף פעולה לא תשפיע עלינו... אתה חושב שארה"ב יכולה לקרוע לגזרים את ההסכם? אתה חושב שאנחנו והעם שלנו ניתן לו לעשות זאת?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ביום א' בראיון וידאו לפורום סבן כי הוא מצפה לדון עם נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בהסכם הגרעין "הגרוע" שנחתם עם איראן ובמה ניתן לעשות לגביו.

טראמפ השמיע לא אחת במהלך הקמפיין שלו אמירות כנגד הסכם הגרעין עם איראן כך אמר גם בדברי הפתיחה שלו בעימות השני בין המועמדים לנשיאות על ההסכם: "זו עסקה גרועה. אנחנו משלמים 150 מיליון דולר למדינת טרור, והפכנו אותה למדינה עשירה".

כיצד ינהג טראמפ בפועל קשה עדיין לנחש, אך לכולם כבר ברור כיצד לא ינהג. דרכו הרכה של אובמה יוצאת מהבית הלבן ומי שיעמוד מול ארה"ב יצטרך להתעמת עם נשיא עצמתי פי כמה וכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר