"מצב המוסדות - לפני גסיסה"

מנהלי מוסדות חרדיים: משרד החינוך לא מקיים הסכמים

מנהלי מוסדות חרדים טוענים כי סעיפים רבים בתחום החינוך שניתנו למפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה, לא מיושמים. משרד החינוך: "נמצאים במגעים כל העת עם מנהיגי הציבור החרדי" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

מנהלי מוסדות חרדים טוענים כי סעיפים רבים ומשמעותיים בתחום החינוך שניתנו למפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה, בהסכמים הקואליציוניים, לא מיושמים.

בשבוע שעבר, פנה יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר החינוך נפתלי בנט בתביעה להתקין מחדש את התקנות שביטל שר החינוך פירון ואשר ביטולן פגע בחינוך החרדי, בעיקר ביישום חוק נהרי אך לא רק.

בחינה של יתר הסעיפים הנוגעים לחינוך בהסכמים הקואליציוניים מעלה כי משרד החינוך לא עומד בשורה ארוכה של סעיפים שעוגנו בהסכמים.

אחד הסעיפים, שאמנם תוקנו לשנת הלימודים הקודמת, הוא שעות התמרוץ והטיפוח שמשרד החינוך הודיע לאחרונה על ביטולם בשנית בדיוק כמו בתקופת פירון, זאת למרות סעיף מיוחד בהסכם הקואליציוני המחייב את הממשלה להחזיר את המצב לקדמותו, כפי שהיה בתקציב 2012 כך שכל גזירות פירון יבוטלו.

עוד עולה כי בהסכם הקואליציוני עם יהדות התורה ישנה התחייבות כי הממשלה תסדיר את מעמדו של החינוך החרדי בחוק מיוחד ועד לחקיקה זו, תפעל למנוע כל פגיעה בחינוך החרדי.

שר החינוך, כך מתברר, היה חייב לפי ההסכם להקים ועדה שהייתה אמורה להגיש מסקנותיה עד סוף חודש נובמבר 2015. הוועדה הייתה אמורה לבחון את סוגיית רישוי בתי הספר והגנים ואת המצב בעת חידוש הרישיונות וכן את הזיקה בין הרישוי לתקצוב. כמו כן הוועדה הייתה אמורה לבחון את מבנה החינוך החרדי במשרד החינוך ולהקל על הביורוקרטיה הפוגעת בחינוך החרדי בנושא, אך עד עתה, דבר מכל אלו לא קרה.

בנוסף, על שר החינוך היה להקים צוות לבחון את דרכי החישוב של 55% ו-75% בתקציב לצורך הגדרת תקצוב מוסדות הפטור ומוסדות המוכר שאינו רשמי וכן את יישום כללי הדיווח הקיימים - יצוין כי בין משרדי החינוך והאוצר ובין מנהלי מוסדות המוכר שאינו רשמי והפטור, יש מחלוקת על הגדרת 100% תקצוב של מוסד חינוכי שכן בתקופתו של פירון צומצם באופן משמעותי אך ורק למוסדות אלו התקציב המלא שממנו נגזרים אחוזי התקצוב.

הרב דוד טקשה, ראש מוסדות תורת אליהו בבית שמש, אומר כי "מצב מוסדות המוכש"ר הוא לפני גסיסה ולא מתקבל על הדעת שעשרות אלפי תלמידי החינוך החרדי מקבלים 30% בלבד ממה שמקבל כל תלמיד אחר במדינה".

יו"ר פורום המוכש"ר, דוד שרפר אומר כי "לעמידה במחויבויות אלו יש משמעות אדירה לעשרות ומאות אלפי תלמידים חרדים, אנו מאמינים כי חברי הכנסת והשרים לא יפקירו את התלמידים ואת המורים במדבר, שעה שבידם הדבר אם לסייע להם בחלוקה שוויונית יותר של התקציב".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך והעומדים בראשו נמצאים במגעים כל העת עם מנהיגי הציבור החרדי ופועלים על מנת לקדם את החינוך החרדי. גם בימים אלו נמשכים המגעים והפעולות השונות על מנת להמשיך בתנופת החינוך החרדי בהתאם להסכמות ולהבנות שיש בין הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר