בית המשפט העליון החליט

מיידי בקבוקי התבערה יזכו להקלה בעונשם

גם השופט שמונה ביוזמת הימין, נועם סולברג הדתי, הצטרך לעמיתיו שהחליטו להקל בעונש שהושת על הערבים שיידו בקבוקי תבערה ובכך סיכנו חיי יהודים בכוונה תחילה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רוה"מ מבקר פצועה מבקבוק תבערה. אילוסטרציה (צילום: Amos ben Gershom/GPO)

שלושת שופטי בית המשפט העליון, חנן מלצר, נעם סולברג ואורי שהם, הפחיתו הבוקר (שלישי) כמה חודשים מעונשי המאסר שנגזרו על שישה צעירים ערבים שיידו בקבוקי תבערה לעבר יהודים, שלבסוף לא נפגעו כתוצאה מכך.

זה אירע לפני כשנה בכביש 6, בין מחלף באקה אל גרביה למחלף ניצני עוז ליד הכפר זמר שבעמק חפר. הנאשמים הערבים הכינו בקבוקי תבערה והגיעו לאזור החממות של הכפר שבו מצוי גשר להולכי רגל מעל הכביש, וממנו הם השליכו בקבוקי תבערה שגרמו לכלי רכב לסטות מנתיביהם במהירות גבוהה ולסכן את יושביהם היהודים.

תחילה גזר בית המשפט המחוזי-מרכז בין 12 ל-33 חודשי מאסר על הפורעים הערבים, אך אלו ערערו אחר כך לבית המשפט העליון - שכאמור הפחית לכל אחד מהם מספר חודשים מעונש המאסר. הנימוק: עונשם של נערים אחרים מאותו כפר היה קל יותר, אף שגם הם השליכו בקבוקי תבערה.

''איננו סבורים כי יש ללמוד גזירה שווה בעניינם של המערערים מרמת הענישה שנקבעה במשפטם של האחרים" הסבירו השופטים. "זאת, הן משום שאיננו סבורים כי רמת ענישה זו משקפת את הרמה הראויה בנסיבות העניין, והן משום שקיימים הבדלים רלבנטיים בין שתי הקבוצות. עם זאת, הגענו לידי מסקנה כי יש מקום להקלה מסוימת בעונשיהם של המערערים, כדי למתן במידת מה, את הפערים העונשיים הרחבים שנוצרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר