העולם משתנה?

"מהפכת המאה" של אמזון שמאיימת לגרום לפיטורי אלפים בתחום הקניות

ענקית הרשת 'אמזון' השיקה ביממה האחרונה את שירות 'Amazon Go' - שיש כבר מי שמכנה אותו כ"מהפכת המאה בתחום הצרכנות". איך בדיוק הוא הולך לשנות את חיינו? (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: אמזון)

ביממה האחרונה, השיקה ענקית הרשת 'אמזון' את שירות 'Amazon Go' - שיש כבר מי שמכנה אותו כ"מהפכת המאה בתחום הצרכנות". המיזם החדש עליו עבדו באמזון במשך 4 השנים האחרונות, מאפשר ללקוחות כניסה לחנויות מיוחדות של אמזון ברחבי העולם, לבחור מוצרים ככל העולה על רוחם ולצאת בלי לשלם. החשבונית נשלחת באופן אוטומטי לטלפון הנייד של הלקוח.

החנויות הייחודיות לממכר מוצרי מזון מצוידות בכניסה במכשיר הקורא את מכשיר הטלפון של הלקוח - שמצויד באפליקציה ייעודית של אמזון. הלקוחות יכולים לגשת למדפים ולשלוף מוצרים ככל העולה על רוחם, זאת מבלי צורך לעשות שימוש כלל בטלפון הנייד. לאחר שהלקוחות מסיימים את איסוף המוצרים, הם יכולים לעזוב את החנות כשהחשבונית נשלחת אוטומטית לאפליקציה.

באמזון אומרים כי הפרויקט עליו עמלו מפתחי החברה במשך ארבע שנים, עושה שימוש באמצעים מתקדמים של בינה מלאכותית ולמידת הלקוחות - ממש כמו מכוניות אוטונומיות. האלגוריתמים היחודיים שפיתחו בחברה מסוגלים לאבחן כל מוצר שהכנסתם לשקית ללא צורך בפעולה מצד הלקוח, האלגוריתם גם יזהה אם החזרתם את המוצר למדף.

האלגוריתמים עושים שימוש במספר רב של חיישנים שמוטמעים בחנויות 'אמזון גו', מאבחנים את תנועת הלקוחות ומשייכים אותה ללקוח לפי הזדהות בכניסה לחנות באמצעות הצמדת המכשיר לקורא הכרטיסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר