סכנה

מחקר: גם סיגריה אחת ביום מסכנת חיים

מחקר חדש שנערך בקרב 290 אלף בני אדם מצא שעישון אפילו של סיגריה אחת מעלה באופן משמעותי את הסיכון למות בגיל צעיר יחסית מסיבות בריאותיות שונות (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רבים טוענים כי העישון שלהם אינו מזיק להם כלל כיוון שמדובר בסיגריה אחת ביום בלבד, אך מחקר רחב היקף, שכלל מאות אלפי אנשים, מצא כי סיכון התמותה המוקדמת מוגבר גם כשמעשנים רק סיגריה בודדת ביממה לעומת מי שלא מעשן בכלל. המחקר החדש פורסם בגליון האחרון של כתב העת הרפואי JAMA.

לפי המחקר, יותר ויותר מעשנים מסגלים לעצמם הרגל של עישון סיגריות בודדות למשך שנים דבר שמקל עליהם את ההתמודדות עם הסיגריות.

החוקרים מהמכון הלאומי לחקר הסרטן במרילנד, ארה"ב, עקבו במהלך המחקר אחר מעל 290 אלף מבוגרים בגילאי 59 עד 82, כולל 22 אלף מעשנים קבועים ומעל 156 אלף מעשנים לשעבר, שמילאו שאלונים בין השנים 2004 ל-2005.

בשנת 2011, בהשוואה לאנשים שלא עישנו מעולם, המבוגרים שהמשיכו לעשן לפחות סיגריה אחת ליום היו בסיכון גבוה ב-64 אחוז למות מכל סיבה שהיא.

עישון של סיגריה עד 10 סיגריות ביום הגביר את סיכון התמותה מכל סיבה שהיא ב-87 אחוז, בהשוואה לאנשים שלא עישנו כלל.

הסיכון ללקות בסרטן ריאות היה גבוה יותר בקרב מעשנים קלים לעומת אלה שלא עישנו. הסיכון למות מסרטן הריאות היה גבוה פי 9 אצל אלה שעישנו אפילו סיגריה אחת בלבד ליום, כשעישון של עד 10 סיגריות ליום גרמה לסיכון פי 12 למות מסרטן הריאות.

מעשנים לשעבר שעישנו בעת המחקר בין סיגריה אחת ל-10 סיגריות ביממה, ושנגמלו לחלוטין לאחר גיל 50, היו בסיכון גבוה ב-42% לתמותה מוקדמת במהלך המחקר, בהשוואה לאלה שהפסיקו לעשן בגיל מוקדם יותר.

"המסר המרכזי הוא שכולם צריכים להפסיק לעשן, גם אם מעשנים רק סיגריה אחת ליום", אמרו החוקרים, "אין דבר כזה כמות בטוחה של סיגריות. גם אלה שעישנו פחות משבע סיגריות בשבוע, היו בסיכון גבוה למות מוקדם בהשוואה לאלה שאינם מעשנים כלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר