75 שנה אחרי

כך עמלים המדענים על זיהוי חללי המתקפה ההיסטורית

'מתקפת פרל הארבור', בה הרגו היפנים במלחמת העולם השניה 2403 אמריקנים, עדיין בכותרות: חללים רבים הוצאו מקבר האחים בניסיון לזהותם. עם 53 הם כבר הצליחו (מענין, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת הספינות האמריקניות בוערות, לאחר המתקפה היפנית (צילום: מתוך wikimedia)

גם בחלוף 75 שנים אחרי מתקפת הפתע של יפן בפרל הארבור על אוניית הקרב האמריקנית, מתקפה שנהרגו בה 2,403 אמריקנים והביאה בתגובה את הפצצת האטום האמריקנית על יפן, עדיין מנסה קבוצה של מדענים בהוואי לזהות את שרידי ההרוגים.

הודות להתקדמות שחלה בחקר ה-DNA, בוררים כעת המדענים בתוך תערובת לא נעימה של עצמות, גולגולות ושיניים, שתחילה לא ניתן היה לקבוע למי הן שייכות, בניסיון לקושרם עכשיו לנחתים ומלחים אמריקנים המוגדרים כנעדרים.

שרידי גופותיהם של 388 אמריקנים שנהרגו על אוניית המלחמה USS Oklahoma, שנפגעה מטילי טורפדו רבים והתהפכה בפרל הרבור, הוצאו בשנה שעברה מהקבר, בהוראת הפנטגון. כידוע, במתקפה, שאירעה ב-7 בדצמבר 1941, הוטבעו ארבע אוניות מלחמה אמריקניות ועוד ארבע ניזוקו. מאות נחתים ומלחים טבעו עם אוניותיהם, ואחרים נשרפו למוות בפיצוצים ובשריפות.

השרידים הבלתי-מזוהים היו טמונים עד כה בקברי אחים אדמת בית העלמין הלאומי של האוקיינוס השקט לזכר הנופלים בהונולולו, המקום בו הם נטמנו בקברי אחים. 53 גופות כבר זוהו על ידי מומחי השיניים, הטכנאים והאנתרופולוגים מהסוכנות של משרד ההגנה האחראית לאיסוף מידע על שבויים ונעדרים.

בדיקות ה-DNA גילו, שבארונות המתים מוחזקים שרידיהם של עשרות גברים שעורבבו בעבר, בטעות, אלה באלה בידי מדענים בעלי כוונות טובות שסידרו את העצמות לפי סוגים, ובידי... האוקיינוס, שבמהלך חודשי החורף של שנת המתקפה ההיסטורית, מחה את רוב הסימנים המזהים משיירי הגופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר