עיניים לא פקוחות

המוצא האסייתי בלבל את התוכנה העקשנית

"תמיד היו לי עיניים קטנות, וטכנולוגיית זיהוי פנים היא דבר חדש יחסית ולא מתוחכם מספיק. זה רובוט, כך שאני לא כועס", הגיב האזרח הניו זילנדי לתקרית המביכה בה נתקל לפני הטיסה (מענין, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצעיר שהובך (צילומסך: מתוך Richard Lee בפייסבוק)

אזרח מניו זילנד נתקל בבעיה בלתי צפויה: תמונת הדרכון שלו נדחתה על ידי תוכנה לזיהוי פנים, בטענה שעיניו סגורות ועליו לפקוח אותן - הכל בשל מוצאו האסייתי.

ריצ'רד לי, בסך הכל רצה לחדש את דרכונו. לשם כך הוא שלח את תמונת הפספורט שלו דרך מערכת ממוחשבת, שכוללת תוכנה המוודאת כי התמונה תקינה. זוהי מערכת המופעלת על ידי משרד הפנים של ניו זילנד.

התשובה שקיבל לי, סטודנט להנדסה בן 22, מהמערכת האוטומטית, היא: התמונה אינה תקינה משום שעיניך סגורות. המערכת "התעקשה", אף שבתמונה נראות עיניו בבירור כשהן פקוחות. לי מספר, כי לא לקח את זה קשה: "תמיד היו לי עיניים קטנות, וטכנולוגיית זיהוי פנים היא דבר חדש יחסית ולא מתוחכם מספיק. זה רובוט, כך שאני לא כועס. בסופו של דבר חידשו את הדרכון שלי", הוא מסיים ברוח טובה.

לפי משרד הפנים הניו זילנדי, כ-20 אחוז מתמונות הדרכון שנשלחות דרך המערכת הממוחשבת נדחות מסיבות שונות. דובר המשרד מסר: "הסיבה השכיחה ביותר לבעיות שכאלו, היא שעיניו של המצולם סגורות. התאורה בתמונה המקורית שנשלחה היתה בעייתית, אבל תמונה אחרת כן התקבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר