האיום הערבי

יו"ר מועצת האימאמים ל"כיכר השבת": "אם החוק יאושר - כל המכוניות והמשאיות יהפכו למואזינים"

חוק המואזין לא עלה להצבעה, אבל יו"ר מועצת האימאמים בישראל, השייח' מחמד כיואן מזהיר בשיחה עם "כיכר השבת": "אם החוק הזה יאושר - כל המכוניות יהפכו למואזינים" (חדשות, בארץ)

משה פריגן | כיכר השבת |
השייח' מחמד כיואן (באדיבות המצלם)

חוק המואזין לא עלה היום (רביעי) לקריאה טרומית על אף התעקשותם של הח"כים מהבית היהודי וישראל ביתנו, אולם במגזר הערבי עדיין מזהירים מהאפשרות שהחוק יאושר, ומאיימים כי באם אכן יקרה כך, "כל המכוניות והמשאיות יהפכו למואזינים".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", לפני כיומיים קיימו חברי הכנסת זוהיר בהלול ויהודה גליק מפגש מיוחד בכנסת בין רבנים ושייח'ים בכירים, במהלכו הם קראו לראש הממשלה למצוא פתרון מוסכם בין נציגי הדתות השונות - ולא ללכת לכיוון של חקיקה.

חבר הכנסת גליק מהליכוד כתב היום: "אנחנו מברכים את יו"ר הקואליציה ואת ראש הממשלה על קבלת החלטה אחראית. הכנס שקיימנו השבוע מוכיח שזו סוגיה שניתן לפתור בהידברות בין מנהיגים דתיים. אנחנו שמחים מאוד שבעת הזאת התבונה גברה על יצר הכוחנות והפילוג כולנו תקוה שכבר בזמן הקרוב נוכל לראות את פרות ההידברות והכבוד ההדדי".

המפגש בכנסת (באדיבות המצלם)

בשיחה עם "כיכר השבת", אמר הערב יושב ראש מועצת האימאמים בישראל השייח' מחמד כיואן: "אני מודה לחברי הכנסת יהודה גליק וזוהיר בהלול על הירתמותם לנושא ועל יכולתם לגשר על הפערים בינהם".

לדבריו: "אנו דורשים להוריד את החוק הזה מהשולחן ולפתור את סוגיית הרעש בהידברות ובהבנה. המואזין הנו חלק מפס הקול באזור מזה אלף וארבע מאות שנה, נועדנו להיות פה ביחד ונמשיך לחיות בשלום". הוא הזהיר לסיום כי "המואזין הוא חלק מהתפילה, ובאם תהיה חקיקה נגדו - כל המכוניות והמשאיות יהפכו למואזינים".

בעוד ההבנות בנושא מתקדמות לפתרון, נמתחת ביקורת רבה על ח"כ זוהיר בהלול על שיתוף הפעולה עם ח"כ גליק. בעמוד הפייסבוק שלו נכתבו תגובות רבות של ערביי ישראל לפיהן הוא "לא צריך אויבים עם כאלה חברים" וכי אין לשתף פעולה עם גליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר