מאחורי הקלעים

השלום הספרדי: הגר"ש עמאר הוזמן לאירוע שש"ס ארגנה

לראשונה מאז החל השלום הספרדי - ש"ס הזמינה את הגר"ש עמאר לאירוע שערכה - כנס הרבנים הספרדים - כך נודע ל'כיכר השבת' • אך מדוע הרב לא השתתף? • ההזמנה וההתכתבויות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר ואריה דרעי (צילום: שלומי כהן )

חשיפה: לראשונה מאז השלום הספרדי, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר הוזמן לאירוע רשמי של תנועת ש"ס, כך נודע ל"כיכר השבת".

בימים האחרונים נפוצות שמועות כי כביכול הגר"ש עמאר לא הוזמן לכנס הרבנים הספרדים של תנועת ש"ס, אך ל"כיכר השבת" נודע כי ההיפך הגמור הוא הנכון, הגר"ש עמאר הוזמן גם הוזמן לכנס, אך בלשכתו מסרו שמדובר בערב עמוס ומתוכנן מראש ולכן נבצר מהרב להגיע למעמד.

לידי "כיכר השבת" אף הגיעה ההזמנה המקורית שנשלחה ללשכת הגר"ש עמאר - בהוראת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ונשלחה על ידי יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור.

במכתב ששיגר בן צור לרב נכתב: "לכבוד הגאון הרב שלמה משה עמאר, הראשון לציון ורב העיר ירושלים תובב"א. הנידון: הזמנה למושב מיוחד של כנס הרבנים הספרדים".

ההזמנה שנשלחה לגר"ש עמאר

בהזמנה מציין בן צור את התאריך של המושב בראשותו של הגר"ש עמאר והשעה המדויקת. המושב היה אמור לכלול את שר הדתות דוד אזוולאי.

אלא שבלשכת הגר"ש עמאר מסרו שלמרות הרצון של הרב להגיע, תמנע ממנו ההגעה בשל יום עמוס שנקבע מראש מחוץ לעיר ויהיה קשה לבטלו. בתוכניה המקורית של הכינוס הופיע המושב בראשות הגר"ש עמאר, מאחר ובלשכת הרב מסרו שהרב לא יוכל להגיע - שמו של הרב הוסר מהתוכניה.

בלשכת הגר"ש עמאר אישרו את הפרטים ל"כיכר השבת".

כמו כן, לידי "כיכר השבת" הגיעה ההתכתבות בין הגורם בתנועת ש"ס אותו דרעי שלח לדאוג להזמנת הרב עמאר, לבין עוזרו הקרוב של הגר"ש עמאר.

הגורם בש"ס: "לאן אני יכול לשלוח הזמנה אישית לכבוד הרב. מייל או פקס".

לשכת הרב מעבירה כתובת מייל.

הגורם בש"ס: "תודיע לי שקיבלת".

לשכת הרב: "קיבלתי, יטופל".

הגורם בש"ס: "אני צריך תשובה בהקדם, רוצים לכתוב את כבוד הרב בתוכנייה, מתי תהיה לי תשובה?".

לשכת הרב: "בודק".

הגורם בש"ס: (שעות לאחר מכן): "יש תשובה? אנחנו צריכים לסגור את התוכניה, עם הגרפיקה ודפוס וכל מה שמסביב".

לשכת הרב: "אני מטפל בזה, צריך קצת להמתין".

לאחר מכן מעדכנים בלשכת הרב כי הלו"ז עמוס בשיעורים שנקבעו לפני מספר חודשים ויהיה קשה לבטלם. בסביבת הגר"ש עמאר הוסיפו כי "הזמינו את הראשון לציון יומיים לפני האירוע, בעיתוי לא נכון. וגם הדרך בה הזמינו - דרך עוזר לא הייתה מכובדת".

גורם שמעורה במהלכי השלום סיכם את הנושא ואמר: "יש מי שקשה לו מכך שהספרדים הולכים לשלום, ובכל פעם מפיץ שקרים בכדי להציג תמונה של מלחמה, אבל לשקר אין רגליים והאמת סופה להתברר".

ההתכתבות בין נציג ש"ס לנציג הגר"ש
ההתכתבות בין נציג ש"ס לנציג הגר"ש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר