מתכוננים לפינוי

מאות בני נוער בעמונה: "לא נאפשר פינוי"

מאות תלמידי ישיבות דתיות לאומיות ותלמידות אולפנה נוהרים ליישוב עמונה שאמור להתפנות בקרוב ומבטיחים "מלחמה על עמונה" זאת לאחר שחוק ההסדרה לא יגן על היישוב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר)

מול הכנות המשטרה לפינוי גם בקרב המתיישבים נערכים לגרוע מכל מבחינתם. מאות נערים ונערות מישיבות ואולפנות מכל רחבי הארץ מגיעים בימים האחרונים לעמונה שביהודה ושומרון במטרה להיות מוכנים ליום שבו יפונה היישוב על פי החלטת בג"ץ ה-25 לחודש.

האורחים הרבים עוסקים בין היתר בעבודות לבניית חממות ומבנים הארעיים שנועדו לאכלס את כולם. רבים מהם צפויים להגיע בימים הקרובים במטרה לנסות למנוע את הפינוי.

בונים מבנים למפגינים (הדס פרוש, פלאש 90)

במקביל, כמה מאות מטרים משם, ביישוב עפרה, עמלים אנשי המנהל האזרחי על הכשרת הקרקע לצורך קליטת תושבי עמונה המפונים. מדובר על אדמות שהופקעו מהירדנים ומעמדן דומה לאדמות מדינה. על פי התכנון, אנשי המנהל אמורים להציב מבנים בשלוש החלקות כדי לקלוט את 40 המשפחות שצפויות להתפנות מהיישוב.

על פי התוכנית, שנמצאת בשלבי הגיבוש אחרונים במִנהל האזרחי, 20 מהמשפחות יועברו בינתיים לשטחים פנויים בעופרה ו-20 נוספות יועברו למדרשת עופרה. בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אומרים שגם הפתרון הזה נידון בין שאר החלופות, ובמשרד הביטחון ממשיכים להכין אפשרויות נוספות. גורמים ביטחוניים המעורים בנושא אמרו כי הפתרון הזמני של אתר הקרוואנים ואכלוס בשבות רחל כפתרון קבע, הם כרגע הפתרונות הריאליים ביותר.

אתמול עבר בקריאה ראשונה בכנסת חוק ההסדרה שממנו הורד סעיף 7 שמתייחס לעמונה מה שככל הנראה גזר את גורל היישוב לפינוי. 58 חברי כנסת הצביעו בעד החוק ו-51 התנגדו. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך על האישור וקרא לתושבי עמונה להימנע מאלימות. "בשום מצב, בשום תנאי ועל שום נושא, בל ירים איש יד על אחיו", אמר בנט.

גם הרב שלמה אבינר הורה לאנשי היישוב שלא לפעול באלימות בשום אופן אם כי ברור לכולם כי גם לרב וגם למנהיגי ההתיישבות אין באמת שליטה על הצעירים הרבים שהגיעו ויגיעו למקום לפני הפינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר