חיל האוויר מתעצם

ה"אדיר" בדרך לישראל: צפו בתדלוק מטוס ה-F35 בשחקים

מטוסי החמקן החדשים של ישראל, ה-F35, עושים את דרכם לישראל. הטייס שמטיס את אחד המטוסים אמר היום בסרטון לישראלים: "מזל טוב על הגעת המטוס החדש שלכם" (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התדלוק, והטייס המרוצה (צילום: דובר צה"ל)

שינוי דרמטי - הגדול ביותר בארבעים השנה האחרונות - בחיל האוויר הישראלי, עם הקמתה הקרובה של טייסת ה'אדיר'. רק השבוע אישר הקבינט הצטיידות של 17 מטוסים שכאלו, עד שנת 2024 צה"ל יחזיק בשתי טייסות הכוללות חמישים מטוסי חמקן הנחשבים לטובים ביותר בעולם והיום (חמישי) עושים כידוע זוג המטוסים הראשונים את דרכם לישראל.

כפי שדווח, בשנתיים הראשונות יתבססו מטוסי ה'אדיר' הראשונים על מערכות התקשורת והחימושים האמריקנים, ובעוד כשנתיים כבר יותקנו במטוסים אמצעים מתוצרת התעשיות הביטחוניות הישראליות. מטרת העל במערכת הביטחון היא להתייצב על שלוש טייסות שכאלו, ולהגיע ל-75 מטוסים עד סוף העשור הבא.

אל מול האיומים האזוריים וההתחמשות של איראן, המטוס תוכנן כך שיידע להתמודד מול טילי קרקע-אוויר דוגמת הS-300 וה-S-400 הרוסיים בהם התחמשה לאחרונה איראן. כמו כן, המטוס תוכנן כך שיוכל להתחמק ממערכות המכ"ם של הטילים.

עם ההצטיידות במטוסים החדשניים, יהיה חיל האוויר הישראלי הראשון מחוץ לארצות הברית שיכריז על מבצעיות מטוסי ה-F-35 בעוד כשנה: "למעשה נהיה הראשונים בעולם שנמריא עם ה-F-35 בסביבה רגישה מבחינת איומים קרובים כמו שיש סביב ישראל", אמר לפני כמה ימים ראש מטה חיל האוויר תא"ל טל קלמן, "ולכן הרבה עיניים ממדינות רבות יינשאו אלינו ולמטוס האדיר".

לדבריו, "השאלה היא לא אם ה'אדיר' יוכל להגיע לאיראן או לשאת שתיים או ארבע פצצות, אלא אילו משימות הוא יבצע שלא באותו הגובה שאנו מבצעים כיום, באיזו כמות מטוסים ובאיזה מועד נתקוף את המטרה. רביעיית מטוסי F-35 תוכל לבצע משימה שהיום אנו מבצעים עם 20 או 30 מטוסים: ה-F-35 יכול להגן על עצמו, לאסוף את המודיעין עבור עצמו, וכמובן לתקוף".

יצויין, כי כל מטוס יעלה לישראל במסגרת הסכם הסיוע כ-90 מיליון דולר בממוצע. בחיל האוויר מסרבים לפרט מה עלות שעת טיסה של כל מטוס, אך מציינים כי כי כל שעת טיסה של האדיר יקרה יותר ממטוסים אחרים המשרתים היום בחיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר