מחיר השחרור מדאעש: מאות גופות והרס רב

מימדי הנזק לאחר שחרור סירת': הרס מוחלט ברחבי העיר ומאות גופות של מחבלי המדינה האיסלמית. וגם: בעוד סירת' משוחררת, הג'יהדיסטים שברחו ממנה מתפוצצים בבנגזי ותוקפים בצפון ודרום לוב. שר הביטחון הצרפתי הבטיח סיוע למדינה (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

לאחר שבעה חודשי לחימה, שיחררו כוחותיו של הפילדמרשל חליפה אפטאר לפני כשלושה ימים את העיר סירת' - העיר השנייה בגודלה בלוב עליה השתלט ארגון המדינה האיסלאמית. בעוד העיר משתחררת אט אט מרעמי המלחמה, הולכים ומתבררים מימדי ההרס משבוע הלחימה האחרון. למעלה ממאתיים ושישים מחבלי דאע"ש ואזרחים רבים נקברו תחת ההריסות אותן מפנה הצבא בסיוע אזרחים לובים.

בוועידת אפריקה המתקיימת בדקר אמר אתמול (רביעי) שר הביטחון הצרפתי ז'אן איב אודריאן כי ארצו תשלח סיוע צבאי ללוב. לדבריו, קרבתה של אירופה למדינה הינה גורם ראשון במעלה לעזרתה של צרפת. הדברים נאמרים כשבועיים לאחר ביקורו של הרמטכ"ל הלובי עם שר ההגנה הרוסי בה נידונה עיסקת ענק בין המדינות שבבסיסה מסירת נמלי ים ותעופה לרוסיה תמורת מעורבות רוסית בלחימה בארגון המדינה האיסלמית.

סודן הודיע אתמול כי היא פרסה את צבאה בגבול עם לוב. תת דובר הכוחות המזויינים הסודנים הגנרל אחמד ח'ליפה אל-שאמי אמר לכלי התקשורת כי נפילתה של העיר סירת' לא העלימה את הג'יהדיסטים וכי הם עברו מקום ומתבססים סמוך לגבולות. לדבריו, הצבא הסודני ערוך למנוע כל מעבר בין המדינות ולחסום את דרכם של פעילי טרור מלוב לסודן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר