לאחר הווטו באו"ם

מפגש פסגה בין המעצמות: להגיע להסדר בחאלב הבוערת

התופת בחאלב ממשיך "להציק" למצפון מנהיגי העולם: בקרוב הם יתכנסו כדי לנסות שוב - בפעם המי יודע כמה - להגיע להסדר בעיר חאלב שבסוריה, המופצצת כל העת (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
חאלב, אש ללא הפסקה (צילום: מתוך قناة المنار ביוטיוב תמונה ראשית: צילומסך מתוך المنار)

לאחר כישלון השיחות בין רוסיה וארצות הברית, ותחת וטו שהוטל במועצת הביטחון של האו"ם מצד רוסיה וסין על הסכם הפסקת האש שהציעה ארצות הברית, יתקיים מפגש פסגה בין המעצמות והמדינות הנוגעות בדבר, בניסיון נוסף להביא להפסקת אש בחאלב שבסוריה.

לאחר שנכשלה היוזמה להפסקת אש במועצת הביטחון של האו"ם - בעקבות הוטו הרוסי-סיני - מודיעה היום (חמישי) ארצות הברית כי היא תקיים מפגש פסגה באירופה. נציגי ארצות הברית, קטאר, גרמניה וצרפת יטלו חלק בפסגה שצפויה להתקיים בימים הקרובים בפריז.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מארק טונר אמר אמש, כי "המפגש יעסוק בניסיון למצוא דרכים להביא לעצירה זמנית של הלחימה בחאלב. הוא הוסיף, כי מזכיר החוץ היוצא ג'ון קרי ישהה בפריז ביום ראשון הבא, ויפגש עם עמיתיו בניסיון לעצור את שפיכות הדמים הרוסית-סורית בעיר ובדרכים למצוא פתרון למאות אלפי האזרחים בעיר.

כזכור, המשא ומתן בין המעצמות נתקל בהתעקשות של סוריה ורוסיה, על כניעה מוחלטת של המורדים בשלטון הסורי. לדברי רוסיה בנמקם את הווטו שהיא הטילה באו"ם, כל הפסקת אש עם המורדים תגרום לשפיכות דמים גדולה יותר ולשיפור עמדות המורדים שנמצאים בנסיגה. במקביל, הודיע שר ההגנה הרוסי, כי השיחות עם וושינגטון מתקדמות אך הוא אינו תולה בהם תקוות. לדבריו ,שיחותיו בגרמניה עם ג'ון קרי לא נשאו פרי עד עתה, אך אפשר להגיע להבנות.

בשבוע האחרון, כידוע, כוחותיו של אסד בגיבוי חיזבאללה ורוסיה כבשו 95 אחוז מהעיר, וכעת הם נמצאים פחות מקילומטר ממצודת חאלב. בשבועיים האחרונים כוחות הקואליציה של הנשיא אסד הפגיזו את בתי החולים ואת מרכזי המורדים בעיר, שנראית כעת לפני כניעה מוחלטת - עליה לא מוכנים המורדים לוותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר