עקב ניצחון טראמפ

סין שוקלת להגביר את ייצור הנשק הגרעיני בשנה הבאה

מאמר מערכת תוקפני במיוחד מתפרסם היום בעיתון הנחשב למקושר לצמרת הסינית, ולבקי בהלוך הרוחות במעצמה - החשה כעת מאוימת עם בחירת טראמפ לנשיא ארה"ב (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ. מה הוא רוצה מסין? וידאו משעשע (צילום: Huffington Post. תמונה: shuttersock)

מאמר המערכת בעיתון 'טיימס גלובל' הנחשב לבעל קשרים חזקים עם המפלגה הקומוניסטית בסין, טוען כי סין צפויה להגדיל את תקציב הביטחון שלה באופן משמעותי, ולהתמקד בייצור גרעיני - כתגובה לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית.

"סין צריכה לבנות נשק גרעיני אסטרטגי ולהאיץ את הפריסה של הטיל הבליסטי DF-41 כדי להגן על האינטרסים שלה", נכתב בעיתון המקושר למעצמה, שממשיך וקובע, כי "צריך להגדיל משמעותית את תקציב הביטחון של סין לשנה הקרובה"

כזכור, יותר מפעם אחת התקיף טראמפ את סין במהלך מסע הבחירות שלו. "האויבת של אמריקה", הוא נהג לכנותה. כמו כן, לאחרונה הוא נקט בשני צעדים משמעותיים ביחס לסין: הוא הצהיר על פתיחת הסכם הסחר עמה, והחליט לקבל שיחת טלפון מטסאי אינג-וו ןמנהיגת טיוואן, שסין מחשיבה כחלק מ"סין הגדולה". הממשלים האמריקאים, לאורך השנים, הקפידו לשמור את השיחות עם טייוואן "מחוץ לפרוטוקול".

"אנחנו צריכים להגיע מוכנים יותר מבחינה צבאית כשעניין טייוואן יעלה על הפרק, על מנת להבטיח כי הדוגלים בעצמאות טייוואן ייענשו, ולדאוג להגנת המדינה במקרה בו יבוצעו פרובוקציות בים סין הדרומי", נכתב עוד במאמר התוקפני של העיתון היודע דבר או שנים על הלך הרוחות בצמרת סין.

זאת ועוד, לטענתם "למרות שיתכן כי איומיו של טראמפ הם בבחינת יותר לנבוח מלנשוך, סין צריכה להתכונן לגרוע מכל. מה שקרה בשבועות האחרונים מראה כי יחסי סין-ארה"ב עומדים בפני חוסר ודאות כפי שלא היו מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר