לאחר ההפגנות מול ביתה

תוגברה האבטחה על נשיאת בית המשפט העליון שהורתה על פינוי עמונה

ההפגנות והמחאות התכופות מול בית המשפט העליון - ובעיקר מול ביתה הפרטי של מרים נאור, הנשיאה - הובילו להחלטה החריגה להגביר את האבטחה סביבה: "אין איום קונקרטי" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחאת תושבי עמונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות סערת הפינוי המתקרב של מאחז עמונה, הוחלט להגביר את האבטחה על נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. על אין שלא מדובר כעת באיום קונקרטי או ידיעה מודיעינית שהובילה להחלטה החריגה, בהנהלת בתי המשפט הוחלט שלא ליטול סיכון מיותר.

ההפגנות שהתקיימו לאחרונה מול בית המשפט העליון, הם שהובילו למסקנה כי נדרשת אבטחה מעבר לרגיל. גם הערב (חמישי) מתקיימת הפגנה דומה מול ביתה של נאור בירושלים. "מערכת בתי המשפט אינה מתייחסת לסוגיות הנוגעות לאבטחת נשיאת בית המשפט העליון", הגיבו במערכת בתי המשפט לידיעה שהתפרסמה בחדשות 2.

הבוקר התייצבו עשרות מתושבי עמונה מחוץ לבית המשפט העליון במחאה על פינוי המאחז הקרב ובא, וקראו: "די לדיקטטורה של בג"ץ". קרוב לשלושה שבועות לפני תאריך הפינוי שקבע בג"ץ, מבהירים בתנועת 'דרך חיים' שארגנה את המחאה הזו, כי מדובר בחלק מקמפיין נגד "הדיקטטורה של בג"ץ".

"אי אפשר לקבל את העובדה שקבוצה שמייצגת אולי פרומיל של עם ישראל תכפה את עצמה על הציבור", אמר אורי קירשנבאום מהנהלת התנועה. "היום אלו תושבי עמונה, אתמול אלו תושבי דרום תל אביב שממשיכים לסבול מאוכלוסיית המסתננים ומחר זה יכול להיות כל אחד אחר".

כזכור, אמש אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את 'חוק ההסדרה' שיאפשר הסדרה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, לאחר שהוצא מהחוק סעיף 7 שנועד להחיל את החוק באופן רטרואקטיבי גם על עמונה - שאכן עומדת בפני פינוי קרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר