מאמר חריף

הפלס במתקפה נגד גפני: בשירות 'יש עתיד'

עיתון 'הפלס' תוקף במאמר חריף במיוחד את חבר הכנסת משה גפני ומאשים אותו כי בקידום חוק אפליה מתקנת לחרדים במשרדי ממשלה הוא פועל באג'נדה של יש עתיד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במאמר חריף במיוחד יוצא עיתון הפלס במתקפה כמגד חבר הכנסת משה גפני וטוען כי גם אם אכן היו לו שנים יפות בהן שימש כשלוחם של רבנן הרי שככל שתוקף אותו עיתון הפלס הוא מעדיף לשלב כוחות עם יש עתיד שמשבחים אותו ללא הרף על החוקים המתירניים לטובת ציבור החרדים העובדים.

"בשבוע שעבר, הבאנו כאן דיווח על משבר קואליציוני שנמנע ברגע האחרון לאחר ששרת המשפטים הבינה כי הקואליציה בסכנה אם תידחה הקריאה הטרומית לחקיקת חוק עידוד שילוב חרדים במשרדי הממשלה.

כאבנו, ושיתפנו בכתובים את כאבנו הכן, על התופעה שגילתה את השפעתו המזיקה של החיידק הפוליטי ההרסני. חיידק שהביא יהודי יקר וחרוץ שבתחילת דרכו עוד רשם היסטוריה מזהירה כשליח נאמן לדרך משלחיו, ואשר נאלץ בצוק העיתים להמיר את עקרונותיו הנכבדים כדי לקושש מאגרי מצביעים נטולי ערכים. מצביעים שנועדו להחליף את גרעין המצביעים המסורתי שלא מוכן לאבד את דרכו ועקרונותיו", נכתב במאמר.

בעיתון תקפו את אזלת היד של גפני בנודע לטיפול בחילולי השבת והרפורמים, "הדגשנו את הכאב ואת המועקה האמיתית לנוכח המשבר היחיד שהתחולל מכיוונו בקואליציה שלא הופרעה כשהורתה על חילולי השבת, על הפגיעה בעולם התורה או על נתינת לגיטימציה לרפורמים. לאחר מכן שמענו כי האיש יצא מהכלים בראיון תקשורתי (לתוכנית הבוקר של מרדכי לביא ברדיו קול חי. י. כ.) והביע זעמו השפוך על מי שכותב שהוא כביכול עושה רק רע כל היום".

"אלא שגם ההתפרצות הקולנית המביכה לא הציגה מענה ענייני. הוזכר רק שמדובר בחוק שמקודם כבר 15 שנה בהליכי החקיקה בכנסת. אבל זה לא הנושא. התייחסנו לשתי נקודות שהעלה הח"כ הנמרץ בתקשורת באותם רגעים שבין ההכרזה על משבר קואליציוני לחקיקת החוק. נאמר שם שהחוק הובטח ערב הבחירות ל'חרדים החדשים' – אלו שהתלבטו בין הליכוד ליש עתיד והסכימו להיפגש עם יו"ר דגה"ת בתמורה לסל הטבות שיקדם את מעמדם ומיצובם בקהל החרדי. נאמר גם שעל החוק הזה "תתפוצץ הקואליציה". אותה קואליציה אשר גם אחר חילולי השבת הסיטונאיים הבהיר אותו דובר כי היא הכי טובה לחרדים ואסור לפגוע בה".

"וכאן הבן שואל: אם אכן מדובר על מאבק ישן בן 15 שנה, מדוע לא "התפוצצה" בגינו אף קואליציה בעבר, למרות שאף ממשלה קודמת לא קידמה את החוק אשר הממשלה הנוכחית אויימה ליפול מפניו?

אז נניח לשאלות המטרידות הללו, שעלולות לגרור התבטאויות אימפולסיביות נוספות. יש לנו רק עצה טובה אחת. באמת, לא כדאי להתרגז מצילומי מאמרים של עיתונות חרדית שולית המיועדת ל-184 קוראים (כולל השכנים), כאשר ניתן להתבשם משבחים וקילוסין המפרגנים מכל עבר", לועג הפלס לעיתונות החרדית ולגפני.

"אכן, מוטב להתעלם מהביקורת הפנים-חרדית ולהתמקד, כמו תמיד, בזירה הממלכתית. שם יודעים להעריך את פעליך הברוכים. הנה, 'יש עתיד' הודיעה בחדווה גלויה על הירתמותה לקידום החוק הרשום על שמך. חוק התואם להפליא את האג'נדה הגלויה של יאיר לפיד עוד בימים בהם הושמץ בפיך כמי שמטרתו היחידה ב"הטבות לחרדים" הינה ברצון לחלן אותנו", מאשים העיתון.

"בוודאי שמעת גם את נאומו של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' בעת הדיון בכנסת על החוק אותו הצלחת להעביר. כאן, בדפים השמורים והמסוננים שנועדו להיקרא על ידי בני תורה וחושבי שמו, אסור להזכיר את דבריו הכפרניים והמחוצפים. אבל אתה הרי שמעת את הטון מדושן העונג. אותו טון שקורא השכם והערב לחרף ולגדף את עושי רצונו של מקום ולמעלה מכך רח"ל, קם כעת לשבח ולפאר את מעשי ידיך ולחזק את ידיך במשימה הלאומית לשילוב חרדים.

אז באמת לא צריך לקחת ללב את דברי הביקורת. אלו בסך הכל כמה חרדים ישנים שאבד עליהם הכלח. הם שקועים להם בעבר, ולא מבינים כי לאג'נדה החדשה – יש עתיד", מסיים הפלס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר