גיבוש ראשון הסתיים בתכנית 'חרדים לצנחנים'

אביגדור ליברמן: "הצלחת הגיבוש היא התשובה הטובה ביותר לאותם מתנגדי גיוס המנסים להלך אימים על אלו שרוצים לתרום למדינה. נמשיך לפעול לחיזוקם של המתגייסים" (צבא)

(צילום: אליעזר ליאני, משרד הביטחון ודובר צה"ל)

45 בני נוער מהמגזר החרדי השתתפו השבוע בגיבוש ייחודי ראשון מסוגו למסלול "חרדים לצנחנים". המועמדים לשירות הביטחון עברו יומיים של הכנה לגיבוש אשר כללו סדנאות, הכנה מנטאלית ורוחנית, שיעורי קרב מגע ומורשת קרב ביישוב בית מאיר. לאחר מכן, התייצבו החניכים בבסיס ההכשרה של חטיבת הצנחנים כדי לעבור גיבוש לחטיבה.

בני הנוער פגשו מפקדים מחטיבת הצנחנים בסדיר ובמילואים, רבנים המקדמים את ערך השירות בצה"ל וחרדים ששירתו בעבר בחטיבת הצנחנים ונבחנו על המוכנות הפיזית, המנטלית ובעיקר המוטיבציה שלהם להתגייס לחטיבה.

ב-19 בדצמבר 2016, עתידים המועמדים לשירות הביטחון להתגייס לחטיבת הצנחנים למסלול שיכלול ארבעה חודשי טירונות וארבעה חודשי אימון מתקדם בהם יעברו הכשרות שונות על נשק, לחימה וכושר קרבי. בסיום המסלול תוענק להם הכומתה האדומה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר: ״שילוב בני נוער מהמגזר החרדי בצה״ל הוא לא רק נדבך חשוב בחיזוק המגמה לשילוב המגזר באוכלוסייה הכללית והגברת תרומתם לחברה, אלא נדבך חשוב בחוסנה ובאחדותה של החברה הישראלית. הגיבוש הראשון של מסלול חרדים לצנחנים הוא אבן דרך נוספת, המצטרפת לשירות של מאות חרדים בסדיר ובמילואים בגדוד נצח יהודה, במסלולי שח״ר ובמסלולים נוספים בחילות השונים.

משרד הביטחון משקיע וימשיך להשקיע מאמצים רבים על מנת שהיקף המתגייסים מהמגזר החרדי יגדל, תוך שמירה על כבודם ואמונתם. הצלחת הגיבוש היא התשובה הטובה ביותר לאותם מתנגדי גיוס המנסים להלך אימים על אלו שרוצים לתרום למדינה על ידי שירות משמעותי בצה״ל ובהגנה על המדינה ואנו נמשיך לפעול ככל יכולתנו לחיזוקם של המתגייסים ולחיזוק המגמה.״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר