חלון למזרח התיכון

הסיכום השבועי: זה מה שקרה בעולם הערבי

סוריה ממשיכה להיות המקום הכי חם בגיהנום הים-תיכוני, סודן נערכת לחדירה של מחבלי דאעש ובטורקיה מחממים יחסים עם ישראל ומעניקים לשגריר עניבה מיוחדת (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

לבנון: חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, התבטא השבוע כי אין הבטחה של חיזבאללה לרוסים כי ארגונו לא יתקוף את ישראל. מנהיג מקומי של דאע"ש נעצר בלבנון לאחר חילופי אש עם הצבא.

סוריה: גם השבוע מוסיפה סוריה להיות המקום הכי חם בגיהנום הים תיכוני. בשאר אסד הולך וצובר מומנטום ומנצח בכל הזירות יחד עם בעלי בריתו הרוסים, האיראנים וחיזבאללה. בחמאה וחאן אל שייח נרשמו נצחונות מקומיים ובחלאב הולך ומסתמן נצחון מוחץ על המורדים.

רוסיה וסין עצרו באו"ם יוזמה להפסקת אש בחלאב, וכעת המאמצים הפכו לדיפלומטיים. ארגון דאע"ש השתלט על מצבורי הדגן בתדמור השייכים למחוז חומס. תקיפה ישראלית שניה בשבוע כללה גל ספקולציות על מעורבות ישראלית עם המורדים ובתוך כך שיבחו המורדים את ההפצצה. במקביל, פרסם המשטר תחבושות ישראליות שנמצאו ברשות המורדים.

עיראק: כשלון טוטאלי וקריסה בין מרכיבי הקואליציה הנלחמים במוסול על רקע המריבות בין השיעים והסונים. לאחר הריגת 2,000 לוחמים עיראקים במוסול, הודיע הצבא כי יפסיק לעדכן על מספר הנפגעים.

מצרים: מצרים מעמיקה את מעורבותה בזירה הסורית ושלחה עשרות טייסי קרב ומסוקים לצד משלחת יועצים צבאיים לסוריה. בית המשפט במצרים דחה את העברת האי שסוכמה בין סעודיה ומצרים - זאת בעקבות התקררות היחסים בין המדינות. גם השבוע סבלה מצרים מפיגועי תופת של דאעש מחוז סיני כנגד יחידות מיוחדות של צבא מצרים.

לוב: לאחר שבעה חודשי לחימה העיר סירת' נוקתה מהג'יהדיסטים של ארגון המדינה האיסלמית. בשבוע שחלף התבררו ממדי ההרס בעיר - מאות הרוגים וחורבן של שכונות שלמות. ג'יהדיסטים של ארגון הטרור התפוצצו בבנגזי ולוחמים כעת בצפון ובדרום המדינה.

סודן: עקב בריחת המוני מחבלים מהעיר סירת' בלוב, פרס הצבא הסודני את צבאו בגבול בין המדינות למניעת חדירתם למדינה.

תימן: הפסקות אש בין החות'ים והמשטר קורסות כעניין שבשגרה. השבוע נרשמה התקפת ארטילריה חריגה בגודלה על הכוחות הסעודים הפועלים במדינה וגבתה את חייהם של רבים מהסעודים.

הרמטכ"ל התימני. ארכיון

תורכיה: השגריר הישראלי החדש איתן נווה הגיש את כתב האמנה לנשיא ארדואן בארמון הנשיאות החדש. השגריר סיפר לנשיא כי בעוד שבועות ספורים בנו יתגייס לצה"ל כחובש, והנשיא השיב שהוא מרחם על האמהות הישראליות ששולחות ילדים צעירים לצבא, כשהוא מסביר שבתורכיה גיל הגיוס הוא 20.

רגע אישי נרשם כאשר השגריר סיפר שהוא אוהד את קבוצת הכדורגל התורכית פרנבחצ'ה, ולאחר דקות ספורות נכנס שלישו של הנשיא עם עניבה של הקבוצה והגישה כמתנת הנשיא לשגריר.

איחוד האמירויות וסעודיה: השבוע נחשף כי המדינות בנו באריתריאה בסיס ענק בהשקעה של מליארדי דולרים ובו כוחות אוויר, שריון ותותחנים. הבסיס נבנה כאיתות לאיראן התומכת בחות'ים בתימן ונועד להוציא תקיפות במדינה.

מרוקו: מרוקו מעמיקה את מעורבותה במרכז יבשת אפריקה לאחר סדרת ביקורים ארוכה של המלך. בטקס שהתקיים באבוג'ה - ניגריה חתמו המלך והנשיא על הקמת צינורות גז בין מרכז אפריקה והמגראב.

ירדן: ירדן הודיעה השבוע כי היא עומדת בתוקף על כך שנציגי המשטר הסורי לא ישתתפו בועידה הערבית בעמאן מכיוון שהיא לא מכירה בלגיטימיות של המשטר.

עזה: בקריסת מנהרה בעזה נהרגו השבוע שני פעילי חמאס. כמו כן, בעזה ציינו במגוון תהלוכות ומצעדים צבאיים 29 שנים לאינתיפאדה הראשונה. האירועים הסתיימו בכינוס ענק של חמאס במרכז עזה.

ההרוגים בקריסת המנהרה השבוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר