הערכה רשמית

סוכנות הריגול האמריקנית: רוסיה התערבה בבחירות וסייעה לטראמפ

ה-CIA מפרסמת בסוף השבוע את סיכום ממצאי הבדיקה היסודית שביצעה, ממנו עולה בבירור אימות לטענות הדמוקרטים על התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פריצות למחשבים וריגול מתוחכם. אילוסטרציה (צילום:shutterstock)

עיתון ה"וושינגטון פוסט" חושף היום, כי לפי הערכת סוכנות הריגול והמודיעין האמריקנית (CIA), רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב וסייעה לדונלד טראמפ לנצח בבחירות.

מהחקירה שביצע ה-CIA עולה, כי לא זו בלבד שרוסיה ניסתה לחבל בהליך הדמוקרטי בארה"ב ולערער את אמון אזרחי ארה"ב בדמוקרטיה האמריקנית, אלא אף ניסתה לעזור באופן אקטיבי למועמד הרפובליקני לכבוש את הבית הלבן - כך לפי גורמים רשמיים.

סוכנויות המודיעין זיהו אנשים הקשורים לממשלת רוסיה שהעבירו לאתר "ויקיליקס" אלפי תכנים מתוך מיילים פרוצים, בהם התכתבויות של יו"ר מטה הבחירות של הילרי קלינטון ג'ון פודסטה ושל בכירים בוועדה הדמוקרטית הלאומית: "הערכת קהילת המודיעין היא שרוסיה העדיפה מועמד אחד על פני השני בבחירות לנשיאות, ועזרה לטראמפ להיבחר", אמר גורם בכיר בתדרוך לסנאטורים.

אנשי הסוכנות הוסיפו, כי "הקונצנזוס בקרב החוקרים, הוא שדי ברור שהיבחרותו של טראמפ לנשיאות ארה"ב היא אינטרס רוסי".

במקביל, הורה אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה על בדיקה מקיפה של הטענות לפריצות סייבר במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות. בתגובה נמסר מצוות המעבר של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, כי הוא דוחה על הסף את מסקנות החקירה של ה-CIA שהתבצעה עד עתה: "האנשים הללו הם בדיוק אותם אנשים שאמרו שלסאדם חוסיין יש נשק להשמדה המונית. הבחירות הסתיימו לפני זמן רב באחד מהניצחונות האלקטורליים הגדולים בהיסטוריה. הגיע הזמן לעבור הלאה ו'להפוך את אמריקה לגדולה שוב'", נאמר בתגובה העוקצנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר