בדחיפת הפלסטינים

קמפיין בינלאומי לפתיחת רחוב השוהאדה בלב חברון

עם פרוץ האינתיפאדה השנייה לפני כ-17 שנה, נסגר רחוב השוהדא שבמרכז העיר חברון לתנועת פלסטינים. בשנים האחרונות הוא מנוצל לתעמולה אנטי ישראלית - והשבוע זה יעלה הילוך (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
לוחמי צה"ל בלב חברון (צילום: פלאש 90)

בהשתתפות שגרירים ומוסדות כנסייתיים, תפתח השבוע הרשות הפלסטינית קמפיין בינלאומי לפינוי חיילי צה"ל משכונת תל רומיידה בחברון, בדגש על רחוב השוהאדה - המכונה בפי מתיישבי חברון 'רחוב דוד המלך'.

בכנס שהתקיים אמש, החליטו מוסדות פלסטיניים וארגונים בין-לאומיים לפתוח בקמפיין לפתיחת הרחוב למעבר כלי רכב פלסטינים, ופינוי חיילי צה"ל משכונת תל רומיידה.

דובר מטעם הרשות הפלסטינית הסביר, כי מטרתו של הקמפיין שבו שותפים מוסדות נוצריים ושגרירים ממדינות אירופה, היא להראות את סבלם של תושביה הערבים של השכונה והרחוב. עוד הוא אמר, כי כחלק מהקמפיין ייערכו סיורים רבים בשכונה לקבוצות ויחידים, בדגש על מובילי דעת קהל ופעילי זכויות. במסגרת הקמפיין ילונו המבקרים בבתי תושבי שכונת תל רומיידה ויהיו שותפים להתרחשויות שם בזמן אמת.

סעיד עימאד חמדאן, מנכ"ל הוועדה לשיקום חברון, אמר: "נחשוף את המבקרים לקושי של תושבי השכונה לנהל חיים נורמלים בצל הכיבוש הישראלי. נחשוף את האורחים לקושי לצאת וללכת ברחוב לשכנים ולקרובים, ואת ההגנה של חיילי צה"ל על המתנחלים שמשתלטים על בתינו".

רחוב השוהאדה כיכב בקמפיינים רבים של הפלסטינים וארגוני השמאל הישראלים. הטענה המרכזית היא, שהרחוב נסגר לתנועת פלסטינים לאחר הרצח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה - טענה שגויה, מכיוון שהרחוב נסגר לאחר תחילת האינתיפאדה השניה ופיגועים רבים שנעשו בציר זה. כמו כן, לטענה הפלסטינית בדבר כבישי אפרטהייד בהם מותר רק ליהודים לעבור, עונים המתיישבים כי רק באחוז אחד מהעיר חברון מורשים היהודים לנוע.

על דבר אחד אין חולק: מאז סגירתו של הציר, עזבו אותו מאות משפחות פלסטיניות, והמקום משמש כיום כבסיס הדגמה של ארגוני השמאל והדוברים הפלסטינים, למצב בכלל שטחי יהודה ושומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר