בחירה מפתיעה?

מזכיר המדינה בארה"ב: מקורבו של ולדימיר פוטין

דיווחים היוצאים הערב מסביבתו של דונלד טראמפ, מצביעים על בחירתו המסתמנת של רקס טילרסון, מנכ"ל ענקית אנרגיה וחבר של נשיא רוסיה, למשרה הרמה של מזכיר המדינה (חדשות, עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המועמד עם נשיא רוסיה (צילומסך: מתוך premier)

גורמים בצוות המעבר של נשיאה הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ מודיעים: המועמד המוביל למשרת מזכיר המדינה הבא, הוא רקס טילרסון, מנכ"ל חברת האנרגיה האמריקנית "אקסון מוביל".

בעבר ספג טילרסון ביקורת קשה על קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפני כשלוש שנים אף העניק פוטין לטילרסון את "אות הידידות", שמצידו התבטא בעבר בגנות הסנקציות שהוטלו על רוסיה - שפגעו בפרוייקטים המשותפים של "אקסון מוביל" עם החברה הרוסית הממשלתית "רוזנפט" לחיפושי נפט וקידוחים.

מהצוות של טראמפ לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה, אך בכיר בצוות המעבר מסר הערב, כי טראמפ וטילרסון נועדו ביום שלישי האחרון, והם אמורים להיפגש שוב ביממה הקרובה.

רק בימים האחרונים נכנס טילרסון לבורסת השמות לתפקיד הנחשב של מזכיר המדינה, שר החוץ של ארצות הברית. שעות ספורות לפני פרסום הידיעה על הבחירה המסתמנת בו, הודיע טראמפ כי רודי ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר, הסיר את עצמו מרשימת המועמדים לתפקיד הנחשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר