טרור אסלאמי

לפחות 25 הרוגים בפיצוץ בכנסייה במצרים

זוועה בתיפלת יום ראשון - פיגוע רב נפגעים בכנסיה קופטית במצרים. מתחקיר ראשוני מדובר במזוודת נפץ שהתפוצצה באזור הנשים בכנסיה והונחה שם בידי אישה (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: אל מסר אל יום)

זוועה בתיפלת יום ראשון בקתדרלת סנט מרקו בעבסייה שבמצריים. על פי תחקיר ראשוני בשעת תפילת הבוקר בקתדרלה העתיקה התפוצצה מזוודת נפץ בהפעלה מרחוק שגרמה לכ-25 הרוגים ופצועים רבים והרס סביבתי רב.

הכנסייה הקופטית היא העתיקה ביותר בעולם הנוצרי והוקמה כבר במאה הראשונה לספירה.

בין היהודים לקופטים קיים קשר עתיק יומין, בזמן הגמרא יהודי מצרים דיברו בשפה הקופטית שאז נקראה גיפטית כפי שמופיע בגמרא במגילה י"ח "מיתיבי קראה גיפטית עברית עילמית מדית יוונית לא יצא הא לא דמיא אלא להא גיפטית לגיפטים עברית לעברים עילמית לעילמים" (אותיות ג' וק' מתחלפות).

ישנם גם עדויות לכתבי יד רבניים ותשובות הלכתיות שנכתבו בשפה הקופטית על ידי רבני מצריים, אך מאז הכיבוש הערבי של מצרים הפכה השפה לשפת הקודש הקופטית בשונה מהשפה הערבית שמשמשת כשפת היום יום. על פי הבלשנים המצרים, השפה הקופטית היא השפה המצרית העתיקה הכתובה באותיות יווניות עתיקות.

עם הכיבוש הערבי במצרים רוב האוכלוסיה המצרית התאסלמה, אך בין 10-15 אחוזים מתושבי מצרים הינם נוצרים קופטים והינה העדה הנוצרית הגדולה ביותר במזרח התיכון. הקהילה מונהגת בידי הפטריארך מאלכסנדריה ולא כפופה לותיקן.

במשך שנים ארוכות עולות הטענות מצד הדוברים הקופטים על אפליה ממוסדת במצרים, על חטיפת בנות נוצריות והתנכלות שיטתית של השלטונות כלפיה. אמנם המדיניות הרשמית של מצרים מבטיחה את שלומם ושילובם בחברה, אך בפועל הקהילה מודרת כמעט לחלוטין מחיי היום יום המצריים. ההיסטוריה החדשה של הקופטים מלאה במעשי אלימות רבים כנגדם שכללו פיצוציי כנסיות, חטיפה של נשים ומעשי טבח רבים שלמולם השלטונות המצרים נהגו ונוהגים בעצימת עין.

האירוע הבוקר מצטרף לשורה ארוכה של מעשי טרור כנגד העדה הנוצרית במזרח התיכון בכלל ובמצרים בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר