"דרכו סותרת את ערכי הקהילה"

בגלל המלון של טראמפ: הרפורמים יחרימו מסיבת חנוכה

ראשי ועידת הנשיאים, מארגוני הגג הבולטים של יהדות ארה"ב - עורכים מסיבת חנוכה חגיגית. מי שבחרו להחרים את המסיבה הם הרפורמים. הסיבה: היא תיערך במלון של דונלד טראמפ (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ והמלון בוושינגשטון (צילום: שאטרסטוק)

לרגל חג החנוכה, עורכים ראשי ועידת הנשיאים, מארגוני הגג הבולטים של יהדות ארה"ב, מסיבה חגיגית בשיתוף ובחסות שגרירות אזרבייג'ן.

השנה, בשל הסערה והמתח הרב שנוצר מאז הבחירות ועלייתו של הנשיא החדש דונלד טראמפ והקרע הפנימי שנוצר בתוככי הקהילה היהודית, כאשר ארגונים וקהילות המזוהים עם הציבור האורטודוקסי או בעלי אורינטציה ימנית תמכו בטראמפ כשמנגד מרבית יהדות ארה"ב תמכה בהילרי קלינטון, קיים מתח רב סביב המסיבה ובארגוני הרפורמים מאיימים להחרים את המסיבה ושלא להשתתף בה.

לדברי ארגון ccar - רבני אמריקה הרפורמים, הם ייאלצו שלא ליטול חלק במסיבה זאת עקב העובדה שהיא תיערך במלון בוושינגטון הנמצא בבעלותו של טראמפ.

מלון טראמפ בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

"המדיניות והאידאולוגיה של מר טראמפ כלפי מהגרים וזרים אינה מאפשרת לנו להזדהות עמו משום שדרכו סותרת את ערכי הקהילה היהודית", הבהירו הרפורמים. .

"אנו מצטרפים לעמיתנו רבאיי רייק ג'ייקובס ומצהירים כי בעוד השפה והטון שאנו שומעים מאנשי הנשיא אינו עולה עם הערכים שלנו ועד שלא נשמע גינוי מהנשיא על האנטישמיות והגזענות אנו לא נוכל להשתתף במסיבה", הוסיפו.

בארגון קוראים לוועידת הנשיאים לשקול לקיים את מסיבת החנוכה במקום חילופי.

בתגובה אומר מלקולם הונליין, מראשי ועידת הנשיאים, כי המקום לא נבחר על ידם אלא על ידי השגרירות הנותנת את החסות. "טראמפ לא יודע על כל מי ששוכר חדר במלון וזה לא משפיע במאומה על כלום", אמר הונליין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר