מחממים יחסים

המחווה של מצרים לחמאס: פתיחת מעבר רפיח

התקרבות בין חמא"ס עזה ומצרים: לאחר שבועות בהם מצרים הרשמית מיתנה את הטונים כנגד האחים המוסלמים מגיע תורו של חמא"ס. הסוכריה: פתיחת של מעבר רפיח (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
מעבר רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

לאחר שבועות ארוכים בהם מצרים היטלטלה בכאוס פוליטי ולחץ בלתי פוסק מצדם של אנשי האחים המוסלמים הגיע שלב הסולחות. תחילה הייתה זו החנינה והסרת עונש המוות שריחף על ראשו של הנשיא המודח מוחמד מורסי.

בסוג של תמורה, בשבוע שעבר הודיעו ראשי חמא"ס עזה כי הם מגנים כל התערבות בענייניה הפנימיים של מצרים וכי הנושאים הפוליטיים הקשורים אליה הם עניינו של העם המצרי בלבד.

המצרים מבחינתם העניקו הטבות לחמא"ס ובסוף השבוע הורה הנשיא א סיסי לפתוח לשלושה ימים את מעבר רפיח שלא נפתח כבר זמן רב בין מצרים לעזה.
הנהגת חמא"ס בירכה את נשיא מצרים על החלטתו לפתוח את המעבר. בהודעה שהוציא הארגון נאמר כי שלטונות עזה עושים כל אשר לאל ידם בכדי להבטיח את המעבר בצורה חלקה וכי לפתיחת המעבר ישנה משמעות עמוקה ליכולת העמידה של העם הפלסטיני בעזה.
אמש (מוצ"ש) עם פתיחת המעבר נכנס לרצועה שגריר מלזיה בקהיר וקיים טקס קצר שלאחריו חנך מספר פרויקטים המשותפים למלזיה ועזה. הביקור בא בזמן שמלזיה פותחת את שעריה לעזתים לאחר שבשבוע שעבר ביקרו ראשי חמאס בקואלה למפור ונועדו עם ראשי המדינה, שכאמור משקיעה בפרויקטים רבים ברצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר