עיריית בני ברק: הקבלנים מטעים את הציבור

בעיריית בני ברק משיבים לטענת הקבלנים כי אי הפעלת תכניות תמ"א 38 הביאה לקריסות ולפגיעה בפועלים. לטענת העירייה, עבודות הקבלן נעשו לא במקצועיות (חדשות, בארץ)

עיריית בני ברק (צילום: FLASH90)

בבני ברק נהרג היום פועל בניין בן 33 בעת שתקרה קרסה עליו בדירה בשיפוצים ברחוב יהודה הנשיא. בעיריית בני ברק מפרסמים הערב (ראשון) הודעה לאור טענות נגד העירייה לפיהן כביכול יש לקריסה קשר לאי הפעלת תמ"א 38, ואומרים כי "העבודות לא נערכו במקצועיות ובאחריות".

לדברי העירייה, "ניתן אישור בניה להקמת עליית גג, אלא שמבצע עבודות הניסור להסרת התקרה לעבר הגג אפשר ניסור של תקרת בטון בת 5 טון, במקום לנסר אותה לחלקים באופן מקצועי וגם לא העמיד תמיכות במקום, וזו הסיבה הבלעדית והאמתית להתמוטטות התקרה, כך שהמידע העיתונאי כאילו יש לעניין קשר לאי הפעלת תמ"א 38 מצביע על חוסר הבנה של הנושא וחיבור שני תחומים שאין ביניהם קשר כלל וכלל".

בעירייה מוסיפים כי "אחריות העירייה היא לדאוג לרישיון לבניה, בהתאם לחוקי התכנון והבניה, והפיקוח העירוני תפקידו לבדוק את ההקפדה על שטח הבניה לפי הרישיון שנתקבל, ואילו הבניה עצמה נמצאת בפיקוח הקבלן המורשה ומהנדס קונסטרוקציה, וכאשר מתבצעות עבירות בתחום זה הוא מטופל ע"י הפיקוח על העבודה במשרד הכלכלה. במקרה האחר של פועל מהשטחים שנהרג בשבוע שעבר בתוספת בניה בבניין בקריית-הרצוג היה לבניה רישיון כחוק, אלא שהפועל אחז בכבל חשמלי, התחשמל ומת".

בעיריית בני ברק מפנים אצבע מאשימה לעבר ארגון הקבלנים המפיצים לכאורה שחוסר בפינוי-בינוי במסגרת תמ"א 38 עלול לגרום לקריסת אלפי מבנים ישנים בעיר. וטוענים כי לדברי ארגון הקבלנים אין כל בסיס, שכן כל מקרי התמוטטות במבנה נבעו לא מהיות הבניין ישן, אלא בתוספות בניה חדשות עם רישיון, שלא הייתה הקפדה על ביצוע העבודות, בתנאים הנדרשים של בניה בטיחותית, ולכן צר מאוד שארגון הקבלנים המייצג עסקית את הקבלנים המבקשים לבנות בעיר בהיקפים גדולים, בהתאם לתמ"א 38, שלא מופעל בשל צביונה הייחודי של העיר, עושה שימוש לא הוגן בעניין, תוך הצגת נתון, כאילו אי הפעלת תמ"א 38 עלולה לגרום לחששות לחוסר יציבות בבניינים רבים בעיר, טענה שאין לה כל אחיזה מינימלית במציאות" לשון הודעת עיריית בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר