שוב חוזר הניגון

איראן מאיימת: "נשמיד את המשטר הציוני"

ניצחונו של דונלד טראמפ והאפשרות שיבטל את חתימת ארה"ב על הסכם הגרעין עם איראן, מוציאה את שוב מהאחרונה את איומי העבר, אם "ארה"ב תכפה מלחמה" (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ערוץ טלוויזיה איראני הדגים: תקיפה איראנית על ישראל. ארכיון (צילומסך: מתוך הטלוויזיה האיראנית תמונה: shutterstock)

"אם ארה"ב תיכפה על טהרן מלחמה, יושמד המשטר הציוני", איים אמש שר ההגנה של איראן, חוסיין דהגאן, שהוסיף כי "בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית מעוררת חששות בקרב מדינות המפרץ".

בניסיון למצוא בכל זאת זווית חיובית בניצחון טראמפ, אמר השר האיראני כי הוא שואב עידוד מהעובדה שטראמפ הוא איש עסקים שמודד דברים על פי ערכם, בדולרים: "יתכן שהבכירים בממשל טראמפ יתוו בעבורו מפת דרכים שונה מזו שצייר במסע הבחירות שלו. לא סביר שהנשיא הנבחר ינקוט מדיניות תקיפה כלפי איראן", הביע את תקוותו.

עוד קודם התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיה האיראנית, כשהשיב לשאלת המראיינת ב-CBS בתוכנית היוקרתית '60 דקות', לזלי סטול, אם ביטול ההסכם עם איראן כעת לא יוביל את איראן להתקדם לפצצה: "אני לא חושב שאיראן מיהרה לפצצה לפני שנחתם ההסכם, כי הם פחדו אז מתגובה". כעת, לאחר ניצחון טראמפ, טען נתניהו כי ישנן כמה אפשרויות אם ההסכם יבוטל, אך לא הסכים לפרט לגביהן.

"הדבר הטוב היחיד שההסכם עם איראן הניב", הדגיש ראש המשלה, "הוא התקרבותן של ישראל ומדינות ערב. כל מה שאני יכול לומר לך, זה שמצבה של ישראל בעולם הערבי שונה והיא לא נתפסת יותר כאויב אלא כבעלת ברית", הסביר. לשאלה לגבי יחסי ישראל עם ערב הסעודית, ענה במילים: "אין תגובה".

לגבי התנהלותו האישית מול ממשל אובמה בענין איראן, אמר נתניהו למראיימת: "את חושבת שלא הייתי חייב לעמוד נגד ההסכם עם איראן, כפי שעשיתי, כי הוא סיכן את קיומה של ישראל? כמובן שכן". כמו כן, הוא אינו מתחרט על נאומו בפני הקונגרס האמריקני נגד איראן, שהזיק ליחסיו עם ממשל אובמה. "אני חושב שזו הייתה האחריות שלי, לעמוד ולדבר כשמשהו מאיים על עתידנו", נימק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר