"אפקט חלאב"

האם המורדים בחאלב לפני כניעה סופית?

אמש דווח שוושינגטון ומוסקבה הגיעו להסכמה עם המורדים כי הם יתפנו בתוך 48 שעות ממזרח חאלב. בינתיים, במקומות רבים, נכנעים המורדים לכוחותיו של אסד (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
הריסות חאלב (צילום מסך)

האם סוריה הגיעה להכרעה בחאלב? אמש (ראשון) בפגישה שהתקיימה בין ג'ון קרי מזכיר המדינה האמריקאי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב סוכם כי ארצות הברית תסייע למורדים להיכנע וכי רוסיה תערוב לביטחונם ולביטחון בני משפחותיהם. על פי הדיווח הוסכם כי המורדים לא יורשו לקחת את כלי הנשק הכבדים, אך יותר להם לשאת נשק אישי קצר או ארוך. כמו כן צבא אסד מתחייב לפנותם בהגינות וללא פגע.

על פי דיווחים המגיעים הבוקר מחלאב כמעט חצי מהאזור שבשליטת המורדים נכנע לצבא אסד ונסוג. חלק מהדיווחים טוענים כי מאות מורדים הסגירו עצמם לצבא אסד שלא פוגע בהם וכי הם ממתינים עם בני משפחתם לפינוי וגירוש מהעיר.

המורדים מצדם טוענים כי הם נלחמים ואינם נכנעים וכי הם ימשיכו להילחם עד טיפת דמם האחרונה.

האזור הצהוב אותו הפסידו המורדים בימים האחרונים והם מתרכזים באזור הכחול

צורת התנהלות זו מצד צבא אסד מעידה כי ההסכמים בדבר כניעת צבא המורדים ופינויים על ידי צבא אסד תוך הבטחת שלומם בערבות רוסית תוך 48 שעות אכן מתחילים להתממש.

סוכנות הידיעות הסורית סנאא מדווחת כי "אפקט חלאב" משפיע בכל רחבי סוריה ובמאות כפרים ועיירות שנשלטו על ידי המורדים מוגשים כתבי כניעה שמבטיחים את שלומם של המורדים.

בימים האחרונים טענו המורדים כי העיר נמצאת במשבר הומניטרי חמור וכי אין מזון בעיר, אך צבא אסד חשף מצבורי מזון גדולים שהיו ברשות המורדים וכי היה ברשותם מלאי מזון לתקופת התבצרות ארוכה שלא הגיע לתושבים. כמו כן דווח כי המורדים ירו על אזרחים שהסגירו את עצמם לצבא הסורי.

המזון שהחביאו המורדים

כעת נראה כי סיום הלחימה בחלאב הוא עניין של שעות או ימים ספורים וכי לאחר שכוחות צבא סוריה החופשית יחדלו מלהתקיים תצבור סוריה הרשמית לגיטימציה מלאה במלחמתה בארגון המדינה האסלאמית ובארגוני הג'יהדיסטים הסלפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר