חשיפת כיכר השבת

פניה לש"ס: "תקנו את חוק הכותל כפסיקת הרבנים הראשיים"

פעילים נגד הרפורמים פנו לש"ס בדרישה לתקן את חוק הכותל שנחשף בכיכר השבת. לדבריהם, החוק המוצע מאפשר "פתח חמור לפשרות שונות כדוגמת מתווה הכותל הרפורמי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

בש"ס ממשיכים לקדם את חוק הכותל אותו יזם יו"ר המפלגה השר אריה דרעי, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת". אלא שפעילים העוסקים בנושא הכותל מלינים על כך שהחוק החדש עוסק בנשות הכותל בלבד ולא מתייחס לסערת הרפורמים המעסיקה את היהדות החרדית בחודשים האחרונים.

במרכז ליב"ה, שעסק בנושא הכותל בחודשים האחרונים, פנו היום לתנועת ש"ס בבקשה שיתקנו את החוק, כך שיימצא פתרון גם לבעיה המרכזית: הרפורמים.

לדבריהם: "הצעת חוק זו היא יוזמה חיובית וחשובה על מנת לשמור על קדושתו של הכותל המערבי, אך נקודה משמעותית העוסקת בהגדרת הכותל לוקה שם בחסר".

השר אריה דרעי מתייחס לחוק הכותל בראיון בלעדי ל"כיכר השבת"

"החלוקה בגוף הצעת החוק" נכתב בפניה: "בין הרחבה הנוכחית לבין הרחבה הדרומית המוצגת רק כנספח במפה יוצרת חוסר בהירות. חשוב להגדיר שהכותל המערבי המדובר הוא לכל אורכו ולא רק הרחבה הנוכחית - זהו פתח חמור לפשרות שונות כדוגמת מתווה הכותל הרפורמי וכן נוגד את פסיקת הרבנות הראשית לדורותיה".

ובינתיים, בסיעת 'כולנו' ממשיכים להתנגד לחוק. סגן השר מייקל אורן וחברת הכנסת רחל עזריה תקפו הערב (שני) את הצעת החוק של ש"ס.

לדברי נציגי "כולנו", "הצעת החוק שמובילה סיעת ש"ס בעניין הכותל המערבי היא פגיעה אנושה ביחסי מדינת ישראל והקהילות היהודיות בחוץ לארץ. דווקא בשבוע בו מדינת ישראל מקבלת צי מטוסים חדש מארה"ב, בין היתר הודות לסיוע הקהילה היהודית שם, חברי כנסת מחליטים להרחיק עוד יותר את מדינת ישראל מהם".

חשיפת "כיכר השבת"

השניים הוסיפו: "מדינת ישראל מהווה בית לעם היהודי באשר הוא ומגדירה את עצמה כמדינת הלאום של העם היהודי ללא קשר לאופן ולצורה בה יהודי מקיים את יהדותו, עלינו לעמוד באמות המידה שהצבנו לעצמנו. היהודים בחו"ל מתמודדים יום יום עם יחס גזעני ואנטישמי בגלל היותם יהודים ועם איומי החרם על ישראל (BDS) ומדינת ישראל צריכה להיות למשענת ולא להפנות להם את העורף."

"לא ניתן לחברי הכנסת להקריב את יחסי ישראל ויהדות העולם בתמורה לגחמות הנובעות מהרצון לשלוט ברחבת הכותל ולא לאפשר לכל יהודי ויהודייה להתפלל לפי מנהגם" תקפו השניים: "יש החלטה של ממשלת ישראל בעניין הכותל המסדירה את הפעילות שם והחוק הזה מהווה הפרה של הסטטוס קוו ברחבה. אנו קוראים לראש הממשלה ליישם את ההחלטה בהקדם, לטובת יהודי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר