הממשל האמריקאי נפרד מהמזרח התיכון

בדרך לטקס מסירת ה"אדיר" נחת לפתע מזכיר ההגנה האמריקאי קרטר בפאתי מוסול לנאום קצר ועיטור חיילים כורדים מצטיינים מהפשמרגה. בישראל הוא נפגש עם שר הביטחון ליברמן וישתתף בטקס מסירת האדיר"(העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום מסך)

אמש בדרכו לטקס מסירת ה"אדיר" בישראל נחת במפתיע מזכיר ההגנה האמריקאי בפאתי מוסול - עיראק שם נפגש עם חיילים ונאם נאום קצר שבסיומו נפגש עם כוחות הפֶּשְׁמַרְגַה הכורדים והעניק עיטורים לארבעה לוחמים כורדים.

בשיחה עם נשיא עיראק חיידר אל עבאדי ונשיא כורדיסטאן מסעוד ברזאני אמר קרטר: כי לאחר ביקורו בישראל הוא יגיע ללונדון שם ידון עם נציגי הקואליציה על המשך דרכי ההתמודדות עם דאע"ש. ארצות הברית איתנה בדעתה לתמוך בכוחות העיראקים והכורדים שנלחמים בדאע"ש, מלחמה לא קלה שהם ינצחו בה בקרוב. מפקד כוחות הקואליציה סקר בפניו כי לעת עתה נהרגו למעלה מאלפיים חמושי דאע"ש במוסול וכי לעת עתה מוערך מספרם בכחמישה עשר אלף.

בכדי לצנן את הביקורת הכורדית על ארצות הברית קיים מזכיר ההגנה טקס מרגש עם הלוחמים הכורדים במהלכו העניק לשלושה חיילים וקצין עיטורי גבורה של צבא ארצות הברית. מפקד כורדי סקר בפניו את פועלם ואת נסיבות גילויי הגבורה בהם נקטו הלוחמים בשדה הקרב.

בעוד מזכיר ההגנה נמצא באזור פרסם ארגון המדינה האיסלאמית תמונות משוק הזהב במוסול כשכוונתו להראות לכוחות הקואליציה ומפקדיהם כי על הלחימה העיר שוקקת חיים ומסחר.

עם הגעתו לישראל התקבל קרטר במסדר צבאי ברחבת בניין המטכ"ל בנוכחות הרמטכ"ל ושר הביטחון אביגדור ליברמן. בסיום פגישתם ציין ליברמן כי הוא שמח לארח את מקבילו האמריקאי וכי הוא מידידיה החשובים של ישראל. כאמור הערב (יום ב') משתתף מזכיר ההגנה קרטר בטקס מסירת מטוס ה"אדיר" לחיל האוויר ובכך הוא ייפרד ממקביליו הישראלים במסגרת סיום תפקידו בממשל אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר