הנשיא המצרי ביקר בכנסיה שנפגעה בפיגוע

יממה לאחר הפיגוע במצרים ביקר היום הנשיא א-סיסי את ראש העדה הקופטית במצרים ומסר לו את תנחומיו. חקירה נפתחה ולעיתונים יש כבר אשמים - האחים המוסלמים (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

יממה לאחר הפיגוע במצרים ביקר היום נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי מלווה בראש הממשלה, שר ההגנה ובכירים נוספים את ראש העדה הקופטית במצרים הפטריארך של אלכסנדריה שנודה השלישי ומסר לו את תנחומיו. בפגישה הסביר הנשיא לפטריארך את המאמצים שעושה מצרים בכדי להגיע למבצעי הפיגוע.

דובר הנשיאות המצרית עלאא יוסף אמר לאחר הפגישה כי הנשיא והפטריארך קיבלו סקירה מקיפה על מאמצי מערכת הבטחון להגיע למבצעי הפיגוע וכן על כיווני החקירה השונים. כמו כן אמר הדובר כי הנשיא הדגיש לראשי מערכת הבטחון את החשיבות במציאת האשמים וכי הוא רואה את האירוע כחלק בלתי נפרד של חלקים באוכלוסיית מצרים להצדיק טרור פעם כנגד צבא מצרים בסיני ופעם כנגד מיעוטים.

בתוך כך עיתוני מצרים כבר מצאו את האשמים - "האחים המוסלמים" שבחודשים האחרונים שבו להיות גורם בעל משמעות במצרים. לטענת כותב בעיתון מצרי חנינתו של הנשיא לשעבר מורסי הפיחה חיים במאבקם של האחים המוסלמים במצרים וכי הפיגוע הינו המשך ישיר של מדיניות רופסת כלפיהם. לצד זאת מנגנוני הבטחון המצרים מצביעים על האפשרות כי דאע"ש בסיני ביצע את פיגוע הזוועה.

פיגוע זה מתרחש בשעת שבר כלכלי וחברתי מתמשך במצרים. על רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה התעוררה בימים האחרונים שערוריית ענק המטלטלת את מצרים. פעילים חברתיים חשפו כי ברחובות מצרים מסתובבים סוחרי איברים מכל העולם המאתרים אזרחים עניים אותם הם משכנעים למכור כליות ואף קרניות עיניים של ילדים תמורת סכומים פעוטים.

הניתוחים שמתבצעים בבתי חולים פרטיים הפכו את מצרים למקור לסחר איברים ופשיעה בתחום לצד השארת אלפי ילדים ומבוגרים נכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר