כינוס "בדרך בית יעקב"

כנס תלמידות הסמינרים נגד האקדמיה - במימון עיריית י-ם

כינוס "בדרך בית יעקב" לתלמידות הסמינרים נגד האקדמיה, שנחשף ב"כיכר השבת", מעורר הדים. כעת נודע כי חלק ממימון הכנס מגיע מעיריית ירושלים • המארגנים: "מדובר בכינוס חברתי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת" על כינוס הענק לבנות הסמינרים שיתקיים בשבוע הבא בהיכל 'ארנה' בירושלים, תחת הכותרת "בדרך בית יעקב", ושיתמקד בעיקרו בסכנות האקדמיה והלימודים השונים, מעורר הדים רבים בקרב הציבור החרדי כאשר נושא זה הינו מהותי ומעשי כלפי רבים בקרב נשים ובנות תלמידות המבקשות לדעת כיצד עליהן לנהוג.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הדוחפים לקיומו של הכינוס המדובר הינו חבר מועצת גדולי התורה, כ"ק האדמו"ר מסלונים שלדברי מקורביו נושא פרצת האקדמיה בוער בעצמותיו.

בשיחה שנשא הרבי במהלך טיש סעודה שלישית בשבת האחרונה התייחס האדמו"ר באורח נדיר לסוגיה המעיבה עליו והבהיר כי אין לכל הלימודים החיצונים הללו מקום ביהדות הנאמנה.

האדמו"ר הרחיב בנושא אמונת המוח ואמונת הלב ואמר כי אפילו שהלימודים הינם על טהרת הקודש כביכול הרי שרק אחרי תקופת זמן רואים שהביא חלילה לכפירה. "רק אחרי שנים רואים למה זה הוביל וזו סכנה גדולה ואיומה", עורר האדמו"ר שאף צפוי לשגר מסר לכינוס.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי לכינוס הושג תקציב נכבד מעיריית ירושלים, זאת בהשתדלות נציג יהדות התורה אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' ויוסי דייטש מ'אגודת ישראל'.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומרים המארגנים כי "מדובר בכינוס חברתי שחלק ממנו יהיה מופע של שירים ומוזיקה וחלק ממנו דרשות הרבנים".

"מותר לציבור החרדי לקבל תקצוב על אירועי תרבות משלו ואף אחד לא יכול להתערב לנו בתכנים", הם מבהירים. "הרי גם במוסדות הלימוד שלנו אנחנו מקבלים תקציבים מהמדינה ובכל אופן מחנכים נגד השפעת רוח זרה ותכנים מבחוץ".

"ובכלל", הם מוסיפים, "אם לחילונים מגיע אירועים של ספורט אין שום סיבה שלנו לא יגיע מימון לתרבות חרדית".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בשבוע הבא, בשעות הבוקר של יום שלישי, צפוי להתקיים כינוס חירום בהשתתפות אלפי בנות הסמינרים מכל רחבי הארץ נגד האקדמיה, תחת הכותרת "בדרך בית יעקב".

מפרטים ראשונים שנחשפו ב"כיכר השבת" עולה כי הכינוס ייערך באיצטדיון ארנה בירושלים בהשתתפות רבנים ואישי חינוך במטרה להקים קול זעקה ומחאה על חדירת האקדמיה לבנות הציבור החרדי ומאידך לרומם את כבודה ורוחה של בת ישראל ולתת דגש על חשיבות שמירת המסורת וצביונה של בת ישראל הכשרה והצנועה.

בכינוס צפויים לשאת דברים בין היתר חברי מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל" ורבה של רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין.

כמו כן יובא מסר מיוחד מאת מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר