מצרים חשפה: זה המחבל שהתפוצץ בקתדרלה

כיומיים לאחר הפיגוע בקתדרלת סנט מרקו בעבסייה שבמצרים, מסרו גורמי בטחון הפנים כי מבצע הפיגוע הוא איש דאעש. במקביל, נמשכים חילופי האשמות במצרים (חדשות, העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
המחבל שביצע את הפיגוע (צילום: משרד הפנים המצרי)

כיומיים לאחר הפיגוע בקתדרלת סנט מרקו בעבסייה שבמצרים, מסרו גורמי בטחון הפנים במדינה כי מבצע הפיגוע הוא איש דאעש במחוז סיני. במקביל, נמשכים חילופי האשמות בין שלטונות מצרים בנוגע לאחריות לפיגוע.

מנגנוני הביטחון המצרים חשפו את זהותו של המחבל על פי דגימות D.N.A שנמצאו בזירת הפיגוע בקתדרלה. לדבריהם, המחבל נשא על גופו מטען גדול שהוסתר כחגורת נפץ. על פי הדוברים הרשמיים, המחבל השתייך בזמן האחרון לארגון דאעש במחוז סיני והיה בעבר איש האחים המוסלמים במצרים.

עוד מסרו גורמי הביטחון של מצרים כי המחבל היה עצור בידיהם בשנה שעברה והיה מעורב בתיק חקירה בחשד לחברות בארגון טרור. מנגד, אמרה אמו של החשוד כי בנה חי ונמצא בסודן וכי משפחתו לא תתאבל עליו כנהוג מכיוון שהוא חי.

ביממה האחרונה, נמשכים חילופי האשמות בין נאמניו של הנשיא א-סיסי ובין אנשי "האחים המוסלמים" בדבר אחריותם לפיגוע. דובר מצרי רשמי העלה אמש ברשת החברתית טוויטר תמונה ממסע ההלוויה של נרצחי הפיגוע והאשים את האחים המוסלמים.

שעות ספורות לאחר מכן, צייץ בתגובה דובר המזוהה עם האחים המוסלמים כי "שחט את הקרבן ועתה מגיע ללוויתו", כשכוונתו לנשיא א סיסי שמסכסך כביכול בין אזרחי מצרים ועתה מגיע ללווייתם של הנרצחים. אמש, הוציאה תנועת האחים המוסלמים הודעת גינוי למעשה בה נאמר כי התנועה דוחה כל סוג של טרור ופגיעה בחפים מפשע.

אחד מנרצחי דאעש בסיני בימים האחרונים (צילום: דאעש)

בשעות אלו נמשכת הלחימה בין צבא מצרים ובין דאע"ש מחוז סיני, שכאמור גובה מחירים משני הצדדים. בתוך כך, אמש נהרגו מספר חיילים מצרים כאשר כלי רכב בו נסעו עלה על מטען. כמו כן, הוציא הארגון להורג בימים האחרונים עשרה אנשים על ידי מטענים שהונחו על גופם ופוצצו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר