'מתנת הפרידה' למזכיר ההגנה: פיגוע בבסיס נאט"ו

"מתנת" פרידה למזכיר ההגנה האמריקאי באפגניסטן - פיגוע תופת בוצע בבסיס נאט"ו, בו נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים ונפצעו עשרות. בתגובה, הרגו האמריקאים מנהיג טאליבן מקומי ועשרות מחייליו (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

"מתנת" פרידה למזכיר ההגנה האמריקאי באפגניסטן - פיגוע תופת בוצע בבסיס נאט"ו, בו נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים ונפצעו עשרות. בתגובה, הרגו האמריקאים מנהיג טאליבן מקומי ועשרות מחייליו. טראמפ הצהיר כי ארה"ב "תגדיל את הסיוע לאפגניסטן".

בעוד הפליטים מתחילים לשוב לאפגניסטן, נחשף כי איראן מעניקה להם אזרחות תמורת לחימה בגדודים השיעים בעיראק.

לפני הגעתו לישראל ועיראק, ביקר מזכיר ההגנה האמריקאי קרטר באפגניסטאן כחלק מסבב הפרידה אותו הוא עושה בימים אלו. הוא נפגש עם הנשיא ומקבילו האפגאני, את פניו קידם ארגון הטאליבאן בפיגוע תופת בבסיס באגראם המרוחק כחמישים קילומטר מהבירה קאבול.

בפיגוע נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים ונפצעו עוד כשבעה. על פי הודעת נאט"ו, מטען הופעל בכניסה לבסיס ונסיבות האירוע נחקרות. הפיגוע מתרחש שנתיים לאחר הכרזת נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הלחימה באפגניסטאן הסתיימה.

בתגובה לפיגוע, תקפה ארצות הברית מנהיגים מקומיים של פלג "עימאד א דין" המשוייכים לטאליבן. בתקיפה נהרג מולא נעים קוראקא - מנהיג עימאד א דין ושלושה מעוזריו. בתקיפה נוספת נהרגו שמונה עשר חיילי טאליבאן ונפצעו עשרות.

בסוף השבוע חשפה אפגניסטאן כי בעוד מאות אלפי אזרחים שנמלטו בשנים האחרונות החלו לשוב אליה, משכנעת איראן את הפליטים האפגאנים להתגייס למיליציות האפגאניות-איראניות בעיראק תמורת משכורות טובות ואזרחות איראנית. לדבריה, הכנסת הפליטים האפגאנים למעגל הלחימה בעיראק תהיה בעלת משמעות רבה להמשך אי היציבות במדינה ויכניס אזרחים רבים למעגל הטרור.

בימים האחרונים, התבטא הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ואמר כי הוא יגדיל את שיתוף הפעולה במלחמה בטרור עם אפגניסטאן ואת הסיוע אותו נותנת ארצות הברית למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר