דיווחים: צבא סוריה ביצע הוצאות להורג אכזריות בחאלב

המורדים בסוריה וארגונים לזכויות אדם טוענים כי הצבא הסורי מבצע הוצאות המוניות להורג של נשים וילדים לטענת המורדים גם חיזבאללה מעורב ברצח ההמוני (העולם הערבי)

אישה וילדים בסמטאות חאלב. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הלחימה בעיר חאלב הסורית נמצאת - כך לטענת הסורים - בישורת האחרונה. עם הלחימה העזה מתגברים הדיווחים על מעשי רצח מזעזעים של הצבא הסורי. נציבות זכויות האדם של האו"ם טוענת היום (רביעי) כי בידיה עדויות על כך שהחיילים הסורים רצחו אתמול 82 אזרחים בשכונה במזרח בעיר.

על פי העדויות, החיילים נכנסו לבתים של אזרחים וביצעו רצח המוני, כאשר בין הנרצחים גם נשים וילדים. עוד נאמר בדיווח כי אפשר ומניין ההרוגים יעלה.

בנוסף, כלי תקשורת המזוהים עם המורדים מדווחים על מקרי רצח קשים שבוצעו בשכונות בחאלב אותן כבשו הסורים. "פשוט הוציאו ילדים ונשים מהבתים וירו בהם ברחוב" סיפר אחד התושבים. המורדים מאשימים גם את לוחמי חיזבאללה בביצוע ההוצאות להורג.

בתוך כך, לצבא סוריה נותרו לפי שעה שלוש שכונות נוספות שנמצאות בידי המורדים. סוריה הודיעה כי "המבצע הצבאי במזרח חאלב יסתיים לאחר שתושג השליטה על שלוש שכונות אחרונות המוחזקות עדיין בידי המורדים". גורמים רשמיים בצבא הסורי אמרו כי ההכרזה הרשמית על השליטה בחאלב תצא עם כיבוש שלוש השכונות ביומיים הקרובים.

ברוסיה, המסייעת ללחימה הסורית בחאלב, מתנערים מהבקשות החוזרות ונשנות של ארצות הברית להביא לרגיעה בעיר. שר החוץ של רוסיה לברוב אמר כי לרוסיה "נמאס", כלשונו, מבקשות ארצות הברית לעצור את הלחימה בחאלב. לטענתו, ארצות הברית לא עשתה די כדי להפריד בין המורדים המתונים ל"טרוריסטים" בחאלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר