דרעי התערב

אחרי שלושה חודשים: תאורה וחימום ל- 170 הילדים הספרדים

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על תלמוד התורה הספרדי בירושלים שמנותק מחשמל, יו"ר ש"ס אריה דרעי התערב בפרשה. על פי המסתמן, כבר מחר יוצב גנרטור עבור ילדי המוסד (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מבני המוסד (צילום: גוגל מפות)

בעקבות "כיכר השבת": אחרי שלושה חודשים בהם מאה ושבעים הילדים הספרדים בתלמוד התורה 'בני אברכים' בשכונת נווה יעקב למדו ללא חשמל, מחר (רביעי) בשעות הבוקר תלמוד התורה יחובר לגנרטור שיספק חשמל עד למציאת פתרון קבע - זאת בעקבות הפרסום בנושא הבוקר ב"כיכר השבת".

כפי שפורסם הבוקר ב"כיכר השבת", תלמוד התורה הספרדי בשכונת נווה יעקב טוען כי הוא סובל מהתנכלות מצד תלמוד תורה אשכנזי השוכן במבנה וחוסם לו את הגישה לארון החשמל, מה שגורם לכך שבמשך שלושה חודשים הילדים למדו ללא תאורה וחימום. בעקבות הפרסום, החלו בכירים בש"ס לפעול למען תלמוד התורה.

בשעות האחרונות, בפעילות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסגן ראש העיר צביקה כהן, הושג תקציב לשכירת גנרטור שיספק חשמל בחודשיים הקרובים עבור התלמידים.

במקביל, בכירי ש"ס יפעלו להשיג פתרון קבוע עבור התלמידים, כאשר ינהלו משא ומתן עם תלמוד תורה קמניץ שיסכים לחבר את התלמוד תורה הספרדי באופן קבוע לארון החשמל.

מנהל תלמוד התורה הרב מרדכי תמים אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו: "פנינו ללשכת שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי. תוך שעתיים הבעיה טופלה. מחר כבר יותקן גנרטור במקום שיספק חשמל וחימום לכל הילדים. בושה מה שעשו לנו מנהלי הת"ת האשכנזי. ניתקו לנו את החשמל".

הכותרת ב"כיכר השבת", הצהריים

הפרטים נחשפו מוקדם יותר היום ב"כיכר השבת", ובתלמוד התורה הספרדי האשימו את אנשי תלמוד התורה 'קהילת קמניץ' בהתנכלות מתמשכת, גם על רקע עדתי וגם כחלק מניסיון להשתלט על המבנה. מנגד, בתלמוד תורה קמניץ מכחישים את הטענות וטוענים כי הנהלת 'בני אברכים' חיברו חשמל בצורה לא חוקית המסכנת את התלמידים במבנה כולו.

בשיחות עם "כיכר השבת" האשימו בתלמוד התורה הספרדי בצורה ברורה כי מנהלי החיידר האשכנזי 'קהילת קמניץ' מנתקים להם את החשמל במזיד, קורעים את הכבלים ועושים הכל בכדי להתנכל אליהם - כאשר בינתיים מי שסובלים מכך אלו 170 ילדים, בני הציבור הספרדי, שלומדים בחושך וללא חימום בקור הירושלמי.

לטענתם, מנהלי תלמוד התורה האשכנזי אמרו להם בצורה מפורשת: "לא יהיה לכם חשמל עד שתוותרו על כיתות, תוותרו לנו על מספר כיתות ובעיית החשמל תסודר מיידית".

איך זה קשור לנושא העדתי, שאלנו, ואלו השיבו: "הם אמרו לנו שהם רוצים שכונה של אנ"ש, שלהם, האשכנזים. אמרו לנו שהעובדה שתלמוד התורה שלנו גדל, גורמת לספרדים להישאר בשכונה, 'שילכו לשכונה אחרת' הם אמרו לנו".

לדברי ההנהלה הספרדית: "ביקשנו מהם שנפריד את ארון החשמל, שיהיה לנו שעון נפרד, אבל הם לא הסכימו, עד שנוותר להם על כיתות. הם רוצים להשתלט על המבנה, שיהיה רק של האשכנזים. והילדים כאן סובלים, לומדים בקור ובחושך. אנחנו לא יכולים לוותר, איפה ילמדו התלמידים? ברחוב?".

המבנה (צילום: גוגל מפות)

מנגד, בתלמוד התורה קמניץ מציגים תמונה שונה לחלוטין. לדבריהם: "ת"ת קהילת קמניץ הינה עמותה פרטית המשויכת למוסדות הפטור, וכידוע במוסדות הפטור תשלום חשבון החשמל הוא על חשבון הת"ת ללא שום מימון חיצוני".

"לצערנו", אומרים ב'קמניץ', "ת"ת בני אברכים התחברו בגניבה לכבל החשמל של הת"ת, והגרוע מכך שהחיבור נעשה בצורה פיראטית ומסוכנת, תוך חיתוך כבל של 100 אמפר (מצורף תמונה המעידה על כך), דבר המהווה סכנת חיים מוחשית לתלמידי שני המוסדות". יתרה מכך, הם מספרים כי "בעקבות כך הוגשה גם תביעה בבית דין על היזק ושימוש בחשמל של הת"ת תקופה ממושכת, דבר המהווה גניבה לשמה".

באשר לטענות על אפליה עדתית, דוחים בתלמוד תורה את הטענות ואומרים: "מיותר לציין כי חשיבותו של הציבור הספרדי בשכונה חשובה, וצר לנו על הצגת נושא כל כך מהותי, בצורה מסולפת, מכוערת ונבזית, תוך הצגת טיעונים שקריים ועובדות שלא היו ולא נבראו, ואינם אלא פרי דמיונו של מי שאמרם".

כאמור, כעת הושג פיתרון, ולראשונה אחרי שלושה חודשים, התלמוד תורה יחובר לחשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר